Az embereknek továbbra is repülővel kell utazniuk a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében
A miniszter szerint a kormány nem rendelkezik a légi közlekedésre vonatkozó keresletszabályozási politikával az ENSZ éghajlatváltozási csúcstalálkozója előtt.
A kormány egyik minisztere feldühítette a tudósokat és a környezetvédőket azzal, hogy azt állította, az embereknek továbbra is repülniük kell a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Rachel Maclean az ENSZ egyik kulcsfontosságú éghajlatváltozási konferenciája előtt azt mondta, hogy a légi közlekedési ágazatnak szüksége van a „jövőjébe vetett bizalomra”, és hogy a kormánynak nincsenek tervei arra, hogy megpróbálja csökkenteni a légi járatok iránti keresletet.
A kormány álláspontját egy parlamenti bizottság előtt ismertetve azzal érvelt, hogy az elméletileg tisztább repülőgépeket soha nem fogják feltalálni, ha a repülőterek elhagyása miatt veszteségessé válnak.
A miniszter, aki a közlekedés jövőjével és a szén-dioxid-mentesítéssel kapcsolatos kormányzati politikáért felelős, azt mondta, hogy a repülés egyike azoknak a dolgoknak, amelyek „élhetővé teszik az életet”, és hogy a kormány nem fogja korlátozni azt.
A felmérések szerint a miniszter nézetei nem egyeznek a közvéleménnyel; a YouGov 2019-es felmérése szerint az Egyesült Királyságban az emberek kétharmada támogatja az emberek által igénybe vehető repülőjáratok számának korlátozását. A kampányolók arra hivatkozva követelték a törzsutas-adó bevezetését, hogy az Egyesült Királyságban a repülőjáratok 70 százalékát a lakosság 15 százalékát kitevő, viszonylag tehetős kisebbség veszi igénybe, 57 százalékuk pedig általában egyáltalán nem repül külföldre.
A miniszter azonban csak néhány héttel azelőtt beszélt, hogy az Egyesült Királyság kormánya a világ vezetőit a COP26 klímacsúcson Glasgow-ban fogadja, és arra fogja őket sürgetni, hogy vállaljanak kötelezettségeket a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére:
A miniszter megjegyzései ellenére a közlekedési minisztérium saját modellje azt feltételezi, hogy a teljesen elektromos repülőgépek nem kerülnek kereskedelmi forgalomba 2050-ig, amikorra az Egyesült Királyságnak legkésőbb el kell érnie a nettó nulla kibocsátást – írja az Independent.