Így teltek az amerikai hadsereg az utolsó órái a kabuli repülőtéren
Miután több száz másik amerikai katona távozott, öt taktikai kivonuló csapat felrobbantotta az utolsó megmaradt védműveket, és az éj leple alatt elhagyta Afganisztánt.
A 20 éve tartó afganisztáni háború utolsó órái a legveszélyesebbek közé tartoztak.
Az augusztus 14-én kezdődött sürgősségi légi szállítási művelet az amerikai hadsereg által valaha végrehajtott legnagyobb művelet lett, amelybe az amerikai légierő 222 C-17 Globemaster III-asból álló flottájának több mint a felét bevonták. Amikor az óra augusztus 31. vége felé ketyegett, mindössze öt légi szállító repülőgép maradt Kabulban, amelyeket a taktikai kivonuló csapatokkal demilitarizáltak, akik az utolsó földi feladatokat látták el.
Minden legénységnek volt egy ellenőrző listája, pontról pontra leírt lépések, amelyeket mindenkinek követnie kellett. Egymásnak küldtek üzeneteket az mIRC-chaten, hogy megerősítsék, minden emberrel számoltak, és minden lépést elvégeztek. Korábban az amerikai erők hatástalanították az összes repülőgépet, járművet és tüzérséget, amelyeket a repülőtéren hagytak volna. Hátrahagytak ugyan, de működésképtelenné tettek 70 MRAP-ot, 27 Humvee-t és 73 repülőgépet.
De több C-RAM-ot épségben hagytak. Ezek a rakéta-, tüzérségi és aknavető ellenes rendszerek védték a repülőteret a bejövő ISIS-K rakétáktól kevesebb mint 24 órával korábban, és ezek voltak az utolsó eszközök, amelyeket hatástalanítottak.
Ross Wilson megbízott nagykövet, az Egyesült Államok legfőbb afganisztáni diplomatája és Chris Donohue hadseregtábornok, a 82. légierő parancsnoka az öt gép közül az utolsó gépen volt. Ők voltak az utolsó amerikai tisztviselők, akik elhagyták Afganisztánt, Donohue volt az utolsó amerikai katonatiszt, aki a fedélzetre szállt.