2033-tól kizárólag elektromos autót gyárt az Audi
Az Audi német luxusautó-gyártó kedden közölte, hogy 2033-ig leállítja a dízel- és benzinüzemű autók gyártását az egész iparágra kiterjedő, a környezetbarát elektromos autók felé történő elmozdulás részeként.
Az Audi 2026-tól kizárólag új, tisztán elektromos autómodelleket tervez piacra dobni, miközben 2033-ig „fokozatosan kivonul” a belsőégésű motorok gyártásából. Az erős kínai kereslet miatt azonban az Audi ottani helyi partnerei 2033 után is gyárthatnak belsőégésű motoros autókat – tette hozzá Duesmann.
Az autógyártók mindenütt hatalmas összegeket fordítanak az akkumulátoros járművek felé történő elmozdulásra, mivel a klímaváltozás miatt a világban egyre inkább a zöld szempontokat hangoztatják. Európában az átállás részben a szigorúbb uniós szennyezési előírások és az Audi anyavállalatánál, a Volkswagennél 2015-ben feltárt „dieselgate” emissziós csalási botrány miatt gyorsult fel.
Duesmann elmondta, hogy az Audi idén már több új elektromos modellt dob piacra, mint dízel vagy benzines modellt. Az AFP arról számolt be, hogy a négykarikás márka célja, hogy 2025-re több mint 20 e-modell legyen a kínálatában. Duesmann azt is elmondta, hogy az Audi a végsőkig dolgozik majd belsőégésű motorjainak fejlesztésén a nagyobb hatékonyság érdekében.
Az Audi anyavállalata, a Volkswagen az év elején e-offenzívát jelentett be, mondván, a következő öt évben 46 milliárd eurót fog költeni arra, hogy uralja a globális elektromos autópiacot.
A 12 márkát tömörítő csoport megfogadta, hogy az évtized végéig hat akkumulátorgyárat hoz létre Európában, azt remélve, hogy az elektromos autók kulcsfontosságú alkatrészének ázsiai beszállítóitól való függőségét csökkenteni tudja. Az elektromos autók úttörője, a Tesla eközben egy „gigagyárat” épít Berlin közelében, amelynek célja kezdetben évi 500 ezer jármű gyártása lesz.