Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
355,71 Ft
Euró
386,98 Ft
Font
451,92 Ft
Bitcoin
67,259 $

Diákok hét hónap alatt megépítettek egy formaautót mindössze 13 ezer dollárból

A CAD tervezői programtól az indiai tanulók eljutottak egészen addig, hogy megalkották a helyi együléses bajnokságok egyik legékesebb modelljét.

Sport

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A CAD tervezői programtól az indiai tanulók eljutottak egészen addig, hogy megalkották a helyi együléses bajnokságok egyik legékesebb modelljét.

A dasrinmoy619 nicknévvel regisztrált Reddit-felhasználó nemrég osztotta meg a végzős projektjét a közösségi platformon, ami egy formula-autó volt és szerintünk eszméletlen jól néz ki. Soron kívül Ezek a legnépszerűbb hazai úti célok a pünkösdi hosszú hétvégén

Mrinmoy Das annak a mérnöki csapatnak a tagjaként készítette el az egyedi járművet, akik a phagwarai Lovely Professional Egyetem diplomamunkájaként tűzték ki célul a különleges versenygép megalkotását.

Fotó Instagram dasrinmoy619

Az együléses gépeket a SUPRA SAEINDIA számára álmodták meg, akik az indiai tanulók formaautó-versenyét rendezik meg és tárt karokkal várják azokat a fiatal mérnököket, akik le szeretnék tesztelni a mérnöki képességeiket.

A megmérettetések során a saját prototípusaikat bocsájthatják versenybe és egy hivatalos prezentáció után egy 22 kilométer hosszú futamon kell bizonyítaniuk a megbízhatóságukat.

Fotó Instagram dasrinmoy619

2018-ban egy 599 köbcentis, négyhengeres, 128 lóerős Kawasaki motorral ellátott IR F6-ra keresztelt versenykocsit terveztek meg, ami a maga 322 kilogrammjával az egyik legnehezebb formaautó lett a mezőnyben.

Az új IR-F7 modelljük óriási javulás a két évvel ezelőtti prototípushoz képest. A súlyát 188,5 kilogrammra csökkentették, az erőforrást pedig egy KTM 390-ra cserélték, amellyel 5,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra és 120 km/h-ás végsebesség elérésére képes.

Fotó Reddit dasrinmoy619

A szerkezetet mindössze 129 nap alatt szerelték össze szinte a semmiből. Az elülső és hátsó fékrendszereket is megerősítették, ezen felül a kasztni kapott egy Balsa-fával kombinált karbon-üvegszálas borítást.