Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Most akkor lesz Apple elektromos autó, vagy sem?

Most akkor lesz Apple elektromos autó, vagy sem?

Most akkor lesz Apple elektromos autó, vagy sem?
Aristomanis Tsirbas

Rengeteg a megválaszolatlan kérdés a cupertinóiak állítólagosan készülőfélben lévő elektromosautó-prototípusa körül, miközben a projekten dolgozó szakembereket sorra távolítják el pozícióikból.

Habár korábban arról lehetett hallani, hogy az Apple felkeresett legalább két kínai akkumulátorgyártót azzal kapcsolatban, hogy megtárgyalják a lehetséges együttműködés részleteit, végül elképzelhető, kukában landolhat a teljes projekt.

A cikk a videó után folytatódik

A Bloomberg múlt heti cikkéből kiderült, hogy a fejlesztések során a cupertinói vállalat több tucat vezető menedzsert bocsátott el állásából, vagy helyezett át az elektromos autóhoz köthető programból egy másik részlegre, amivel jelentősen lelassulhattak a tervezési folyamatok.

Vékony jégen táncolhatnak az Apple-nél, egyúttal érthető az is, hogy keresik a megfelelő szakembereket a feladat elvégzéséhez, hiszen iparági körökben nem titok, hogy az Elon Musk vezette Teslának szeretnének konkurenciát állítani – írta a Futurism magazin.

Az almás cég elektromosautó-osztálya az elmúlt években több száz mérnököt alkalmazott, akik mind azzal foglalatoskodtak, hogy a lehető leghatékonyabb, egyben legkörnyezetbarátabb megoldást fejlesszék ki az Apple berkein belül.

A híresztelések alapján az egykori Tesla-alkalmazott, Doug Field vezeti a cupertinóiak projektjét, rajta kívül azonban már három magas rangú menedzser elhagyta az Apple-t, mivel nem feleltek meg a cég elvárásainak.

Benjamin Lyon, a program eredeti alapítója februárban távozott, és egy műholdas startupot dobott össze, míg a robotikai részleg egykori vezetője, Dave Scott egy MR-eszközöket gyártó céghez szerződött, az autók biztonsági fejese, Jaime Waydo pedig szintén egy magánvállalkozást alapított, ezért lépett le.