Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Elmaradtak a magyar diákok az európai átlagtól az iskolai kompetenciaméréseken

Az Oktatási Hivatal szerdán tartotta meg a 6., 8. és 10. évfolyamos diákok szövegértési és matematikai képességét vizsgáló országos kompetenciamérést.

...svg content...MTI/Varga György
Belföld
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Az Oktatási Hivatal közleményéből megtudhattuk, a mérés minden adott évfolyamon tanuló diák számára kötelező volt. Az országos kompetenciamérést egyébként a 2000-es évek elején indították azzal a céllal, hogy megnézzék, milyen állapotban van a közoktatás, és hogyan lehetne javítani a tanulók tudásán.

Halász Gábor oktatáskutató elmondta, akkoriban Magyarország az elsők között volt az OECD-közösségben, amely egy olyan rendszert hozott létre, amelynek segítségével képet kapunk minden egyes magyarországi iskola teljesítményéről, és amennyiben úgy látjuk, hogy nem jól teljesít, be tudunk avatkozni. Soron kívül Nagyar Márton a romániai életszínvonalról: „A románok sehol nincsenek hozzánk képest”

A szakember közölte, a bonyolult minőségbiztosítási eszközrendszer fejlődésének köszönhetően jött létre az is, hogy a kétezres évek második felében egyéni tanulói azonosítót vezettünk be, amely lehetővé teszi nemcsak az iskolák értékelését, hanem akár egyes tanulók azonosítását, akikkel mondjuk előrehaladási tanulási problémák vannak, természetesen a megfelelő adatkezelési garanciák mellett.

A vizsgálatok alapján kiderítették, hogy Magyarországon jelentős összefüggés van a tanulók iskolai teljesítménye és a családok szociális, illetve pénzügyi háttere között. A legutóbbi eredmények alapján a magyar diákok átlagpontszáma minimális mértékben javult a korábbi felmérésekhez képest.

Az elmúlt tíz év összevetésében olvasásban 18, természettudományokban 12, matematikában pedig 9 pontos visszaesést tapasztaltak. Mindezekből kifolyólag Magyarország a 79 vizsgált ország között olvasásból a 30., természettudományokból a 32., míg matematikából a 33. helyen áll.

Az, hogy mennyire voltak sikeresek a tanulásban a tanulók, alapvetően függött attól, hogy mennyire volt hozzáférésük az informatikai eszközökhöz, és ebben óriási különbségek voltak a különböző szociális hátterű tanulók és családok között” – magyarázta a mérés eredményeit Halász Gábor.

Egyszerre 11 állítását cáfolta meg a kormány Magyar Péternek

Vitályos Eszter kormányszóvivő számos olyan állítást cáfolt meg, melyek Magyar Pétertől származnak, amiket hazugságoknak minősített.