Az újranyitást követően többet vásárolnak napközben a magyarok
Csökkent a bolti kosárérték, miközben folyamatosan növekszik a megjelenési gyakoriság a hazai üzletláncokban, az emberek ugyanis nem szokták még meg, hogy már este is lehet vásárolni.
A Világgazdaság megkérdezte a hazai üzletek képviselőit annak érdekében, hogy tisztább képet alkothassanak a magyarországi vásárlási szokásokról az elmúlt hetek újranyitása után.
Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője elmondta, a tranzakciók száma újra nő, az emberek többször vásárolnak egy héten belül, ám ezzel együtt a kosárérték csökken.
A Tesco szerint az oltottsági szint emelkedésével és a nyitással párhuzamosan visszaállnak a korábbi vásárlási szokások, de a boltlánc számít az online vásárlás erősödésére is.
A Lidlnél úgy látják, az alapvető élelmiszerek és a friss termékek a legkedveltebbek most, a széles termékkínálat és az XXL-kiszerelések nagyon kedveltek, és erősödött a vásárlói tudatosság.
A „túllétszám” elkerülése érdekében a bejáratnál mindenütt kint van a maximális befogadóképesség, „manuális vásárlószámláló” is rendelkezésre áll, és most már tovább nyitva is vannak a boltok, amennyire csak lehetséges.
Az Auchannál is lassú a visszarendeződés, 19 óra után nem sokan járnak boltba. Arra számítanak, hogy a vásárlók száma a következő hetekben a 20–21 órás időszakban is erősödik.
Az Aldi nem tapasztalt nagy változást, alacsony vevőszám mellett nagy a kosárérték, az esti vásárlás viszont nem számottevő.