A férfiak mentális egészségére is hatással van a negatív testkép
Egy friss kutatás eredményei szerint az Egyesült Királyságban élő férfiak csaknem fele küzd negatív tesképpel, amely a mentális egészségüket is befolyásolja.
A szuicid prevenciót végző jótékonysági szervezet, a Campaign Against Living Miserably (CALM) és az Instagram közös kutatása szerint a 16-40 év közötti férfiak mintegy fele küzd testképzavarral, negatív testképpel.
A 2000 résztvevő 58 százaléka számolt be arról, hogy a járványhelyzet rontott a testképükön, és csak 26 százalékuk mondta azt, hogy elégedettek a külső megjelenésükkel. A megkérdezettek 21 százaléka nem szívesen beszél senkivel a testképéről – írja a BBC.
A koronavírus-világjárvány tavalyi kirobbanása óta megteltek a közösségi oldalak a testedzésről, testépítésről készített videókkal és az eredményeket bemutató büszke fotókkal. Egy 22 éves férfi elmondta, hogy ezt különösen nagy nyomást gyakorol rá, hiszen mindenki egészségesebbnek, fittebnek tűnik, mint a járványhelyzet előtt, ő pedig éppen ennek az ellenkezőjét érzi.
A negatív testkép legküzdése különösen nehéz, ha nincs kihez fordulnunk, és rengeteg férfi nem érzi úgy, hogy képes lenne erről akár a barátaival beszélgetni. A nők az elmúlt években egyre nyitottabban állnak hozzá ehhez a kérdéshez, erről tanúskodik az olyan hashtagek, mint a #bodypositivity és a #selflove népszerűsége is az Instagramon.
Az mentális egészséghez, jólléthez elengedhetetlen a helyes testkép, a test elfogadása, és az önmagunkkal való törődés, ezekhez pedig egy támogató közösség nagyban hozzá tud járulni. Ezekből a közösségekből azonban egyelőre hiányoznak a férfiak.
A társadalmi nyomás és elvárások szerint a férfiaknak nagy, duzzadt izmokkal kell rendelkezniük, és a közösségi oldalakon jórészt ezek a fényképek dominálnak, ezek a fényképek a legnépszerűbbek – ez pedig tovább ront a helyzeten azok számára, akik korábban is negatív testképpel küzdöttek.
A CALM arról számolt be, hogy az Egyesült Királyság első, országos lezárása során 40 százalékkal megugrott a segélyvonalaikra befutó hívások száma, és a weboldaluk látogatottsága megkétszereződött a 16-24 évesek körében.
Simon Gunning, a CALM vezérigazgatója elmondta, hogy az Instagram nagy mértékben befolyásolja a fiatalok testképét, gyakran negatív irányba.
– mondta el Gunning. Kampányukat éppen ezért az Instagram köré szervezték.
– magyarázta a vezérigazgató.