Olyan videójátékot fejlesztenének ki, amelyben valós időben halhatunk meg
Az Oculus VR-cég és a hadiipari Anduril vállalat alapítója, Palmer Luckey egészen furcsa ötlettel állt elő, ugyanis olyan game-eket szeretne létrehozni, amelyekben a valós fájdalmakat és a halált is leszimulálhatnák.
Bár a videójátékok közbeni elhalálozás továbbra is sci-fi képzelgésnek tekinthető, mi lenne, ha a jövőben mégis megalkotnának egy olyan virtuális környezetet, amelyben a valós élet szabályai érvényesek? – tette fel a kérdést Luckey.
A VR-fejlesztők évek óta próbálják újabb és újabb ötletekkel felpezsdíteni a technológiát és a hozzá köthető játékokat különféle funkciókkal.
Luckey ezen igyekezet apropóján sokkal tovább vinné a VR-t, hiszen azt javasolja, hogy ha például egy autós játékban nekiütköznénk a falnak, akkor a valóságban is megérezzük a balesettel járó sérüléseket, akár a nyaktörést is.
Ha mindez megvalósulhatna, akkor olyan játékokat is kifejleszthetnének a stúdiók, amikben például egy RPG központi szereplőjeként szó szerint saját életünket kockáztathatnánk.
Luckey úgy gondolja, egészen biztosan találnának célközönséget maguknak az életveszélyes VR-játékokkal, hiszen vannak emberek, akik szeretik a kihívásokat, és belevágnának a rizikós kalandokba.
Természetesen etikai és morális okokból kifolyólag valószínűleg sohasem engednék meg a hatóságok, hogy önkárosító videójátékok valaha is piacra kerüljenek, és bár szürreális az ötlet, egy gondolatkísérletet azért mindenképpen megérne.