Óriási hidrogén-üzemanyagcellával működhet a világ legnagyobb léghajója
A Google társalapítója, Szergej Brin egy ambiciózus projektbe kezdett, amely ha megvalósul, még a Hindenburgot is megszégyenítheti.
A TechCrunch szúrta ki, hogy Brin vállalata, az LTA Research 1,5 megawatt teljesítményre képes hidrogén-meghajtású rendszert szeretne megépíteni, amellyel a korábbi rekordtartó egységet, a ZeroAvia 0,25 megawattos hidrogéncelláját utasíthatnák maguk mögé.
A hidrogéncellák a hagyományos lítiumion akkumulátorokhoz képest sokkal könnyebbek, ami azt jelenti, hogy a hatótávolságukat is jelentősen meg lehet növelni, így tovább a levegőben tudnak maradni.
Josef Kallo, a Német Repüléstechnológiai Központ szakértője a lap megkeresésére elmondta, míg a lítiumos megoldás esetén töltés nélkül mindössze 200 kilométert lehet megtenni, addig hidrogénnel akár 1 600 kilométer is könnyűszerrel elérhető.
Rengeteg hátulütője van azonban a technológiának: az egyik komoly gondot a hidrogéncellák túlhevülése és a felgyülemlett többletvíz jelenti, valamint a hidrogéngáz tárolása sem egy túlságosan egyszerű feladat, ehhez ugyanis hatalmas, magas nyomású tartályokra van szükség, amelyek rendkívül gyúlékonyak.
Az LTA Research kutatói jelenleg a Pathfinder 1 névre keresztelt 14 üléses, akkumulátorral üzemelő repülőgép fejlesztésén dolgoznak, a hidrogén-meghajtású gépet előreláthatólag egy, már meglévő prototípus alapjaira építhetik egy másik cég bevonásával.
Ha minden az előzetes tervek szerint zajlik, a vállalat jóvoltából a hajókkal és repülőgépekkel megközelíthetetlen helyekre is eljuttathatják a segélyszervezetek az őserdőkben élő rászorulók részére a különféle szállítmányokat.