30 másodperces kötelező reklám lesz a YouTube-on
Ezt a két egymást követő 15 másodperces hirdetés helyett vezetik be, de a videók szüneteltetésekor is megjelenítenek majd reklámokat.
A cég a YouTube Brandcast eseményen jelentette be, miszerint a felhasználók a későbbiekben hosszabb reklámokkal találkozhatnak (két egymást követő 15 másodperces hirdetés helyett egy 30 másodpercessel) a videómegosztó platformon, ha a televízión nézik a tartalmakat.
Ám azt is hozzátették, hogy nem az összes tartalomnál állnak át erre a módszerre, mindössze a legjobb és legnézettebb videók 5 százalékát kívánják megcélozni – derül ki az AdWeek beszámolójából.
A Napi.hu szerint mindemellett elkezdik tesztelni azokat a hirdetéseket, amelyek akkor jelennek meg, ha a néző megállítja a videót egy telefonhoz csatlakoztatott tévén. Ezt a YouTube „szüneteltető élménynek” nevezte el.
Illetve az már kiderült, hogy a „felugró reklámnak” az az előnye, hogy el lehet utasítani egy kattintással, azonban arra vonatkozóan még nincsenek információk, hogy a platform mikorra tervezi a változtatások bevezetését, mivel erre vonatkozó időpontot nem közölt.
Továbbá a vállalat arra figyelmeztette a felhasználókat, hogy a YouTube-on nem engedélyezettek a reklámblokkolók, s arra ösztönözte a nézőket, hogy inkább a YouTube Premiumra fizessenek elő a reklámmentes élményért.