A díjnyertes fagylalt megálmodója szerint jelenleg a legjobban fogyó hűs édességeik között tartják számon.
Korábban megírtuk, hogy a balatoni tövises mangó sorbet lett 2023-ban a Balaton fagyija, amelyet a balatonalmádi Amaretto Fagyizó mestere, Varga Tamás alkotott meg. Az is kiderült, hogy gombóconként mennyiért, illetve pontosan hol lehet beszerezni.
A Balatoni Turizmus Szövetség pedig arról számolt be, hogy a május 19-i verseny óta, vagyis szűk egy hónap alatt rendkívüli volt az érdeklődés a díjnyertes fagylalt iránt, amit Varga Tamás is megerősített, hozzátéve: már a pünkösdi hétvégén, egy nap alatt 50 kilót adtak el belőle.
„1996-ban nyitott az üzlet Almádiban, és szerencsére mindig szép forgalmunk volt, de most szinte nincs olyan vendégünk, aki ne hallott volna arról, hogy milyen eredményt értünk el a versenyen. Igen jó reklám ez nekünk, van felhajtóereje, ennek megfelelően sokat eladunk a díjnyertes fagylaltból. A pünkösdi hosszú hétvégén naponta elment belőle tíz tégely, azaz 40-50 kiló, de ebből az egy ízből azóta is eladunk legalább harmincat a hétvégi időszakban. Elmondhatom tehát, hogy jelenleg a legjobban fogyó fagyijaink közt tartjuk számon. A nagy kedvencek, mint a pisztáciás csokibomba vagy a velencei álom fantázianevű fagylalt mellett a homoktövises mangó lett az egyik legkeresettebb az Amarettóban”
– mondta.
Számos helyszín érdemelne kiemelt figyelmet
Kovács Péter, a kampány kommunikációs tanácsadója szerint a Balaton sajtója ennél is jobb lehetne, de a legtöbb balatoni vállalkozó nem igazán foglalkozik azzal, hogy publicitást szervezzen a termékei, szolgáltatásai köré – írta a Pénzcentrum.
„Ez a fajta zárkózottság az egyik oka annak, hogy mindig csak ugyanaz a tizenöt-húsz étterem, kávézó, borászat szerepel a sajtóban. Ezek tulajdonosai nyitottabbak az új kommunikációs felületek használata iránt, rendszeresen találkoznak újságírókkal és eljárnak olyan turisztikai fórumokra is, amelyek segítségével képesek népszerűsíteni saját szolgáltatásaikat”
– magyarázta.
Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke szerint az elmúlt 10 év alatt igazi turista zarándokhellyé váltak a nyertes fagyizók. Egyúttal kiemelte, legalább ötször ennyi, ha nem több azoknak a kulináris helyszínek a száma, amelyek megérdemelnék, hogy figyelmet kapjanak a médiában különleges kínálatuk miatt.