Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Xiaomi a Nürburgringen: stratégiai partnerséggel erősít az elektromos autók piacán

Xiaomi a Nürburgringen: stratégiai partnerséggel erősít az elektromos autók piacán

Xiaomi a Nürburgringen: stratégiai partnerséggel erősít az elektromos autók piacán
Fotó: Unsplash/Max Böttinger

A Xiaomi hatalmas mérföldkőhöz érkezett!

A kínai technológiai óriás, a Xiaomi újabb mérföldkőhöz érkezett elektromos autós törekvéseiben: partnerségi megállapodást kötött a legendás németországi Nürburgring versenypályával. Az együttműködés célja, hogy a vállalat fejlesztési és promóciós bázisként használhassa a pályát, mely világszerte az autóipari tesztelések központjaként ismert.

A megállapodás keretében a Nürburgring nagydíjpályájának 12-es kanyarját ezentúl „Xiaomi-kanyar” néven emlegetik. Mindemellett a Xiaomi jelenléte a híres Nordschleife szakaszon is megerősödik, ahol egy nagyméretű reklámfelületet helyeznek el az Aremberg és a Fuchsrohre kanyarok között.

A márka középpontjában a Xiaomi SU7 Ultra áll, egy nagy teljesítményű elektromos szedán, melynek prototípusa tavaly októberben 6:46,874-es köridőt futott a Nürburgringen – ezzel állítólag minden korábbi négyajtós modellnél gyorsabb volt. A sorozatgyártású SU7 Ultra februárban mutatkozott be Kínában, 1548 lóerős teljesítménnyel és 65 800 eurós indulóárral.

Lei Jun, a Xiaomi alapítója és vezérigazgatója megerősítette, az SU7 Ultra gyártási szériája is tesztelésre kerül a Nürburgringen. A cég ezzel hivatalosan is bekapcsolódott a pálya fejlesztési programjába, mely évente több mint négy hónapon át szolgál helyszínként a világ vezető járműgyártói számára.

A Nürburgring vezérigazgatója, Christian Stephani is örömét fejezte ki az együttműködés kapcsán: