A windowsos gamerek is megkapják az Xbox szupergyors játékbetöltési technológiáját
A Microsoft bejelentette, hamarosan Windows PC-kre is érkezik az Xboxnál használt DirectStorage.
A redmondi techóriás legutóbbi blogbejegyzésében közölte, az Xbox DirectStorage API-ja mától kezdődően PC-n is elérhető, azonban még eltarthat egy ideig, amíg a gamerek olyan alkotásokkal játszhatnak, amelyek ténylegesen ki is használják a technológiában rejlő potenciált.
A DirecStorage rendkívül hasznos, hiszen jelentősen csökkenti a játékok betöltési idejét, és sokkal részletgazdagabb nyitott világok létrehozására nyújt lehetőséget a fejlesztőknek, mivel az adatokat egyenesen egy NVMe SSD-meghajtóról közvetíti a videókártyára anélkül, hogy a processzornak dekompresszálnia kellene azokat.
Habár korábban Xbox-exkluzív funkcióként hirdették meg a technológiát, mégiscsak kompatibilis lesz Windows 10-zel és Windows 11-gyel is – igaz, a Microsoft azt ajánlja, lehetőség szerint inkábba az operációs rendszer legújabb verziójára telepítsük fel.
Nem feltétlenül szükséges NVMe SSD-re rakni az alkalmazást, hogy ki lehessen élvezni a DirectStorage előnyeit, ám fontos megjegyezni, hogy a gyorsabb meghajtó révén maximalizálható csupán az IO-teljesítmény.
Mivel a fejlesztők még csak a napokban kapják kézhez a technológiát, ezért jó pár hónapig eltarthat, mire élesben is láthatjuk, mire képes PC-n az API. Az első számítógépes videójáték, ami megjelenésétől kezdődően használni fogja a DirectStorage-et, a Forspoken lesz, melynek kapcsán március elején jelentették be, hogy október 11-ére halasztották a piacra dobását.