Több millió fontos adóssága van utasai felé a Ryanairnek és a Wizz Airnek
A Which? nevű fogyasztóvédelmi szervezet összesítése szerint a brit légitársaságok által az utasok felé való tartozások közel fele a Wizz Air vállát nyomja.
A brit Which? nevű fogyasztóvédelmi szervezet összesítése alapján több millió fontos tartozása van a Wizz Airnek, a Ryanairnek és egyéb légitársaságoknak utasaik felé. Arra szólították fel a kormányt, hogy azonnal cselekedjenek az ügyben, mert szerintük a „gyengekezű szabályozás” és a „működésképtelen panaszkezelő rendszer” miatt az utasok nem tudják érvényesíteni jogaikat.
A brit fogyasztók megyei bírósági határozatokkal tudnak kártérítést követelni a légitársaságoktól, amelyek kötelező érvényűek, egy ilyen határozat kiadása érdekében a cégek törvényileg kötelesek kifizetni a kért összeget.
A szervezet összesítése szerint a Wizz Air közel felét adja a tartozásoknak. Decemberben a Polgári Repülési Hatóság is aggályait fejezte ki, amiért a vállalat késve fizeti ki a kártérítéseket utasainak, ők ezt a járvány számlájára írták. A Wizz bevallása szerint december óta 400 bírósági határozatnak tett eleget.
A Ryanairnek az adatok szerint 840 bírósági határozata vár kifizetésre, amely összesen 549892 font, azaz több mint 230 millió forintnyi összegben. A légitársaságok által még ki nem fizetett kártérítések összege 1,9 milliárd forint körül mozog, írja a The Guardian.