Reagált a magyar utasok franciaországi járattörlésére a Wizz Air
Szabó Éva szerint az érintettek 250 eurós kártérítésre jogosultak, amelybe a szállás és az átfoglalás költségei is beletartoznak.
Körülbelül 200 magyar utas rekedt Franciaországban, miután vasárnap este azt a tájékoztatást kapták, hogy a 21:55-ös gép késik, ám a járatot végül törölték, az érintettek pedig arról panaszkodtak, hogy a légitársaság semmilyen segítséget nem nyújtott nekik.
Elmondták, hogy késő estig az orly-i repülőtéren várakoztak, azonban nem a Wizz Air, hanem a franciák nyújtottak nekik támogatást abban, hogy szállást kapjanak, hiszen a repülőtér éjszakára bezár, így nem maradhattak ott tovább.
A Blikknek nyilatkozó egyik utas kiemelte, éjfélkor hagyták el a repteret, majd hajnali 5:20-ra értek a hotelbe, a Wizz Airt pedig képtelenek voltak elérni, illetve jelenleg is Franciaországban tartózkodnak.
Hozzátette, mindenki foglalt magának egy másik légitársaságnál jegyet, amely körülbelül 200 ezer forintba került, miközben háláját fejezte ki a franciák vendégszeretetéért, akik mindenben segítettek nekik, valamint a hotel költségét is állták.
Majd a Wizz Air elismerte, tudnak a problémáról, amely technikai okok miatt merült fel, valamint minden ügyfélnek küldtek sms-t, illetve emailt a tudnivalókról és az átfoglalási lehetőségekről, továbbá kártérítést is igényelhetnek.
Trubek Zsuzsa, a Wizz Air szóvivője szerint ezt a kapott sms-ben vagy emailben is meg tudják tenni, valamint a légitársaság oldalán is tájékozódhatnak, majd elmagyarázta, két órás késés felett, vagy 1500 kilométernél nagyobb távolságban, fejenként 250 euróig nyújtható be a kártérítési összeg, amelybe a szállás és az átfoglalás költségei is beletartoznak.
Elmondása alapján ha az utas a Wizz Airhez foglal át, nem kerül semmilyen többletköltségbe a haza út, ám ha más társaságot választ, akkor jóváírást tud kérni a jegy árának 120 százalékáért Wizz Air pontokban, vagy a jegy árát készpénzben.