A nagy vonatkisiklás a Keleti pályaudvarnál: Vitézy azonnal nekiment Lázár Jánosnak
Vitézy Dávid nem várt sokat, és azonnal ismét nekiment Lázár János miniszternek, ezúttal a Keleti pályaudvarnál történt súlyos vonatbaleset miatt.
Vonatkisiklás történt a Keleti pályaudvarnál, de szerencsére nem történt tragédia. A helyszínen készült felvételek is megmutatják, jelentős lehet az anyagi kár, és egyelőre nem tudni, mikor állhat leghamarabb helyre a közlekedés.
Ami biztos, jelenleg is tart a műszaki mentés, és sok a kérdőjel a kisiklás körül. Van pár megválaszolatlan kérdés, amikre az emberek várják a választ, pontosan mi is történt, mi okozhatta a fennforgást. Vitézy Dávid nem várt sokat, és megint nekiment Lázár Jánosnak, lassan már napi szinten teszi ezt meg Karácsony Gergely korábbi riválisa.
„Nos, vajon a fejessaláta szavatossága tart-e tovább? Természetesen senki nem tudhatja még, hogy mi történt pontosan a Keletiben ma este, és mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását. Az viszont biztos, hogy sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből, ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt. Az biztos, hogy itt most a cinikusan vigyorogva másokra mutogatás, beszólogatás és a klímaváltozásra hivatkozás kevés lesz.” – írta a Facebook oldalán.
Aggasztónak látja a MÁV helyzetét
Vitézy azt mondja, mindhárom budapesti fejpályaudvar és az oda vezető vasúti infrastruktúra is rémes állapotban van. Ennek kapcsán jegyezte meg, hogy a Keletiben számos váltón egy ideje már csak 20 km/órás a megengedett maximális sebesség.
„Ami azonban a mai baleset körülményeinek” pontos ismerete nélkül is biztos: mindhárom budapesti fejpályaudvar és az oda vezető vasúti infrastruktúra rémes állapotban van, ezért is született két éve a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia és abból számos beruházás terve. A Keletiben számos váltón már csak 20 km/h a megengedett sebesség az állapotromlás miatt, a Nyugati biztosítóberendezéséről jobb, ha nem is beszélünk.”
Szerinte ennek ellenére Lázár János leállította a beruházásokat, és a Keleti pályaudvarra megszerzett uniós pénzeket pedig visszamondta. Ez pedig nagyon fáj Vitézy szerint, aki minden idők legrosszabb közlekedési miniszterének tartja Lázárt.
Leállított nagy beruházások
„Lázár János ennek ellenére a rengeteg már elvégzett munka ellenére az összes előkészítés alatt álló budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti pályaudvarra vezető szakaszok felújításának tervezését pedig a már megszerzett uniós pénzek ellenére visszamondta.”
„Ha pedig a járművekről beszélünk: a képeken jól láthatóak az InterCity-be sorolt piros csíkos, 52-54 éves fapados, klíma nélküli személykocsik. Ezek nem oda valók, szégyen, hogy feláras távolsági vonatban ezek járnak. Egy teljesen új InterCity-flotta beszerzéséről a kormány 2022 nyarán döntött, a folyamatot elindítottuk, aztán jött Lázár János, és egyik első miniszteri lépésével visszavonta ezt is, az új mozdonyok beszerzésével együtt – hogy aztán azóta se történjen semmi ezügyben, immár két éve.”
Vitézy Dávid hozzátette, láthatóan egy ilyen súlyú zűrzavar kezelése sem megy a vezetésnek, és ugyan hangsúlyozza, nem ismertek a pontos okok a kisiklás körül, egyértelmű felelősnek nevezte meg Lázár Jánost, aki szerinte csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát.
„Arról pedig ne is beszéljünk, mennyire nem megy egy ilyen súlyú zavar kezelése, az utasok megfelelő tájékoztatása – sajnos ez sem újkeletű probléma. Szóval, bár a mai baleset okait nem tudjuk, de akár a pálya, akár a jármű meghibásodása okozta a kisiklást, bőven van nem csak elvont politikai, de közvetlen döntéshozói felelőssége is a közlekedési miniszternek – hiszen nem enyhítette, hanem minden lépésével csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát az elmúlt időszakban.”