Vitézy Dávid megint izomból ment neki Lázár Jánosnak, akit lemondatna
Vitézy Dávid és Lázár János aligha fognak kedélyesen beszélgetni egymással a közeljövőben, a volt főpolgármester-jelölt megint keményen beleállt a miniszterbe.
Lázár János kapcsán legutóbb Simonka György hangzatos nyilatkozata után írhattunk, ugyanis reagált rá a közlekedési miniszter, aki nemrég ismét fontos bejelentést tett. Vitézy Dávidnak sok nem kellett, és megint beleállt Lázárba, és nem is kicsit.
Szerint Lázár közlekedési reformnak álcázott sajteseményen próbálta menteni a saját miniszterségét a magyar vasút szolgáltatási színvonalának teljes összeomlását követően. Azt mondja, kirúgta a MÁV vezérigazgatóját, lecserélte a vezetőket, majd jogszabályi módosításokat jelentett be.
„Lázár János ma közlekedési reformnak álcázott sajtótájékoztatón próbálta menteni a saját miniszterségét a magyar vasút szolgáltatási színvonalának teljes összeomlása után. Kirúgta a MÁV vezérigazgatóját, lecserélt vezetőket, majd olyan jogszabályi módosításokat jelentett be, amik pontosan a ma újdonságként előadott tartalommal 12 éve hatályban vannak: jelenleg is van előírt minimumszolgáltatás előírva minden településre a személyszállítási törvényben.”
Vitézynek az sem tetszik, hogy Lázár odaszólt neki, már egy ideje érezhető, hogy igen komoly az ellenszenv közöttük, ami már-már a személyesség határait súrolja, de most ismét a korábbi főpolgármester-jelölt szólt oda.
Megy a vita Vitézy és Lázár között
„Lázár persze beszólt mindenkinek, aki kritizálni meri – természetesen a tőle megszokott útszéli stílusban nekem is. Külön szórakoztató, hogy a főpolgármester-választás szoros eredménye kapcsán tesz megjegyzéseket az a Lázár János, akinek az embere 17 százalékkal kapott ki Márki-Zay Pétertől Hódmezővásárhelyen.” – írt a Facebook oldalán.
„De az érdemi részére visszatérve: a helyzet mégiscsak az, hogy Lázár János saját miniszteri döntéseivel annyi kárt okozott, ami a kommunizmus évtizedeinek közlekedési minisztereit is alulmúlja. Vidéki vasútvonalak bezárása, minden vasúti járműbeszerzés lemondása, a hosszú távon fontos nagyberuházások leállítása a nagysebességű vasúttól a Budapest-környéki vasútfejlesztésekig, a vasútfejlesztés szakmai intézményrendszerének teljes szétverése, a források kivonása és a tarifarendszer átgondolatlan átalakítása miatt a jegybevételek pótlás nélküli eltűnése mind-mind hozzájárultak és előidézték a MÁV válságát.
Vitézy Dávid azon a véleményen van, hogy Lázár az elmúlt évtizedek legsikertelenebb közlekedési minisztere, akinek szerinte inkább lemondania kellene, és nem másokat leváltania. Az azonban teljességgel kizárt, hogy Lázár bármikor is lemondjon.
„Erre most annyi volt a válasz, hogy jövőre majd inkább buszok járnak a vonatok helyett, ha a mostanihoz hasonló kánikula lesz – mindez sok ezermilliárd forint uniós pénz elköltése után. Lázár Jánosnak az elmúlt évtizedek legsikertelenebb közlekedési minisztereként inkább lemondania kellene, és nem másokat leváltania.”