Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
351,96 Ft
Euró
393,04 Ft
Font
465,17 Ft
Bitcoin
62,521 $

Vitézy Dávid odaszólt Lázár Jánosnak a Fanta-ügy után

Vitézy Dávid fontosabbnak tartja a MÁV súlyos késéseit, mint a Fanta-ügyet.

...svg content...Fotó: Unsplash/Renato Trentin
Belpolitika

Szabó Kata

Szerkesztő

Vitézy Dávid mindennapos élményt írta le, hogy 30 percet késik az InterCity, ráadásul a légkondi sem működik. Feltette a költői kérdést, hogy vajon a helyzet tovább romlik vagy ez csupán a MÁV-ra jellemző, mely továbbra is sok kritikát kap. „30 percet késik az InterCity, a légkondi se működik – mindennapos élmény. Vajon a helyzet romlik vagy csak ez a MÁV, ilyen volt eddig is, csak hozzá kéne szoknunk?”

Azt mondja, a válasz valójában sokkal világosabb ennél, mert szinte látványosan romlik a helyzet. A késések nemcsak jellemzőek a hazai vasútvonalra, hanem azok nagyobb százalékban is nőnek. Több összetevős a probléma, amire egyelőre nem találtak megoldást. „A válasz világos: látványosan romlik a helyzet. 2024 júniusában a magyar InterCity-k 42,9%-a volt “pontos”, azaz késett kevesebbet, mint 5 perc – tehát a távolsági vonatok 57,1%-a ennél többet. Ez az adatok gyűjtése óta mért legrosszabb érték, ilyen pontatlan évtizedek óta nem volt a MÁV.” Soron kívül Magyar Péter azonnal megjelent Lázár János bejelentése alatt

Még grafikont is készített Vitézy, elemezvén az adatokat, bemutatván a késések gyakoriságát, és azt a látványos romlást, ami egyre nagyobb problémát okoz a közlekedésben. Hangsúlyozta, mindezt nem lehet kizárólag Lázár János nyakába varrni, mert a folyamat évtizedek óta tart. „Ezt a grafikont a MÁV publikus menetrendszerűségi adataiból csináltam. Látszik, hogy az IC-k késései látványos romlásnak indultak az amúgy sem túl fényes alapállásból az elmúlt két évben. Persze nem lehet ezt egyetlen miniszter nyakába varrni, az állapotok romlása sok évtizednyi elmaradt beruházás és elhanyagoltság eredménye.”

„Az elmúlt két év döntései azonban jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy sosem látott krízis van kialakulóban a vasúton – 5 pontban, ami ebből a jelenlegi közlekedési miniszter felelőssége: 1. Leállt minden érdemi vasúti nagyberuházás, megszűntek az ezzel foglalkozó állami cégek, rohamosan romlanak a pályaállapotok – miközben kétséges értelmű autópályák és gyorsforgalmi utak fejlesztésére továbbra is százmilliárdokat költenek.”

„2. Leállítottak minden járműbeszerzést, visszamondták az új mozdonyokat, lemondták az új motorvonat- és IC-beszerzéseket, ráadásul egy új, központosított beszerzési rendszer miatt a régi járművek karbantartása is kritikussá vált. 3. Az olcsó vármegye- és országbérletek hatására jelentős bevétel tűnt el a rendszerből.” – sorolta a Facebook oldalán.

„4. Az országos közlekedésszervező létrehozását lelőtték, semmilyen megrendelői kontroll nincs az állami monopóliumként működő MÁV fölött, lényegében egy államszocialista modellben működik a rendszer Európában egyedüliként. 5. A folyamatos átszervezések, költöztetések, miniszteri ugráltatások hatására a MÁV-csoport rosszabb szervezeti és morális állapotban van, mint a rendszerváltás óta bármikor.”

A végén odaszúrt Lázár János miniszternek, és szerinte a jelenlegi helyzet fontosabb, hogy mekkora idehaza a Fanta narancstartalma, amire ugyan többen kapják fel a fejüket, mindez eltörpül a MÁV gondjai mellett. „A magyar vasút helyzete tehát nem csak stagnál, hanem látványosan romlik. Az “elműködött ez így eddig is, nem kell ezzel foglalkozni” típusú kormányzati hozzáállás a vasút kapcsán már nem működik tovább – azt hiszem, fontosabb probléma ez, mint a Fanta narancstartalma.”

Szeptember elején Orbán Viktor újra beszél Kötcsén

A kormányfő lesz a fővédnök és a főszónok.

A vezetőség zöme és több munkatárs is felmondott egy budapesti gyermekotthonban

Az intézmény korábbi vezetője szerint olyan feltételeket kellett volna elfogadnia, amelyek sem szakmailag, sem emberileg nem voltak már vállalhatók számára.