Vitézy Dávidnak nagyon nem tetszik Lázár János ötlete
Vitézy Dávid ismét azt kezdte el bizonygatni, hogy tévút Lázár János debreceni terve az új közlekedési múzeummal.
Lázár János, aki egy friss interjúban arról is beszélt, a politikában kívül talán másban is szívesen kipróbálná magát, többek között az új közlekedési múzeum megépítésén is dolgozik, ami azonban már nem Budapesten kapna helyet.
Debrecen a célpont, közel a BMW-gyárhoz, ami nem tetszik Vitézy Dávidnak. A főpolgármester-jelölt érveket hozott fel arra vonatkozólag, hogy szerinte Lázár terve nem működőképes, és azt el kellene vetni. Egyáltalán nem ért egyet a tervvel, és szerinte Budapest az a helyszín, ahol helyet kell kapnia a múzeumnak.
„5 érv arra, miért teljes tévút, hogy Lázár János a térképen jelzett Debrecen melletti külterületre költöztetné a Közlekedési Múzeumot: 1. Budapesten és vonzáskörzetében él az ország lakosságának egyharmada, a nemzetközi turizmus is itt összpontosul. Messze itt van a legnagyobb közvetlenül elérhető közönség Magyarországon egy XXI. századi, a múltról és a jövőről egyaránt beszélő, világszínvonalú Közlekedési Múzeumnak. Debrecenben a közvetlenül elérhető lakosság és turizmus is kevesebb, mint a tizede a budapestinek.”
Vitézy nem akarja Debrecent
Vitézy szerint a terület már eleve messze, 10 kilométerre van Debrecen szívétől, ami egy iskolás csoport számára 7-10 órás utazást is jelenthet, ha Zalaegerszegről vagy Szombathelyről vágnak neki a távnak. „2. Budapest közlekedési szempontból az ország közepe, Nyugat- és Kelet-Magyarországról egyaránt jól megközelíthető, az ország a központi régión kívül élő kétharmada számára a legkönnyebben elérhető helyszín. Egy, Debrecentől is tíz kilométerre fekvő kies szántóföld az autópálya-csomópont mellett Nyugat-Magyarországról, Zalaegerszegről vagy Szombathelyről akár 7-10 óra utazás is lehet egy iskolás csoportnak.”
Csatlakozz a Liner.hu szerkesztői csapatához!
„3. A Közlekedési Múzeumot minden Budapesthez köti: a szakmai és muzeológiai stáb, az egyetemi háttér, az intézmény 125 éves fővárosi története és lássuk be, a magyar közlekedéstörténet legfontosabb történetei is a kisföldalattitól a villamosokig, a Csepeltől az Ikarusig, Széchenyitől Ganz Ábrahámig.” – írt a Facebook oldalán.
Úgy érzi, Kőbányán jó helye lenne a múzeumnak, ahol egy autentikus és látványos vasúti csarnokban terülhetne el a Népliget mellett. Ez gyorsan és könnyen megközelíthető, és rengeteg embert érhetnének el általa. „4. Ez a kormány volt az, amelyik szerintem helyesen úgy döntött: ha már a Közlekedési Múzeum a Városligetben bezárt, akkor egy méltó új otthont kapjon Kőbányán, az Északi Járműjavítóban, ami egy autentikus és gyönyörű vasúti csarnok a Népliget mellett. Súlyos és megmagyarázhatatlan károkozás ezt az elvégzett munkát kidobni a kukába, nem csak a tervekre és a terület előkészítésére elköltött mintegy 8 milliárd forint miatt, de sok száz kiváló szakember sok éves munkája miatt is. Személyes garanciát vállalok rá, hogy minden egyes forintért megdolgoztak a mérnökök, tervezők, kiállítástervezők. Világszínvonalú terv született, ami önmagában is turisztikai vonzerőt képezne.”
„5. A kiválasztott helyszín még Debrecenbe költöztetés esetén is abszurd volna: egy, minden városi szövettől távoli, gyalogosan és tömegközlekedéssel megközelíthetetlen területen nem lehet XXI. századi múzeumot csinálni, ez teljesen nyilvánvaló.”