Kormányszóvivő a járatkésésekről: tűrhetetlen, gyors és hatékony lépéseket vár a kormány
Vitályos Eszter szerint amint megtörténik a reptér tényleges, fizikai átvétele, a helyzet javulni fog.
Az utóbbi időben elég sokat hallani arról, hogy több légitársaság esetében is jelentős járatkésések vannak. Például nemrégiben a Wizz Air Budapest-Lárnaka járata csak hat órás késéssel tudott elindulni, de még így is többen lekésték. Majd jött a hír, hogy távozik a Wizz Air elnöke, épp akkor, amikor az év legforgalmasabb időszakára készül a cég. A késéseket illetően Orbán Viktor miniszterelnök is megszólalt, aki tűrhetetlennek nevezte a helyzetet, és kiemelte, hogy maximálisan az utasok mellett áll. Nem sokkal később Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter közölte, hogy személyesen jár el az ügyben, mert a helyzet tarthatatlan, kezd súlyossá válni.
Nemrégiben pedig Vitályos Eszter kormányszóvivő, Kormányzati kommunikációért felelős államtitkár szólalt meg az ügyben. A hivatalos közösségi médiás oldalán megjelent videóban úgy fogalmazott, az elmúlt hetek légijárat késései és törlései egész Európát érintették, így sajnos Magyarországot sem kerülték el. A kormány viszont azonnal intézkedést kért a Budapest Airporttól és a Hungarocontroltól (ez az a két cég, amelyek a repülőtér üzemeltetésében, illetve a légiirányításban részt vesznek), hogy azok a magyar családok, az idelátogató turisták, akik kénytelenek elszenvedni azt, hogy a repülőgépük több órát késik, minél komfortosabb körülmények között lehessenek a várakozási idő alatt.
Például a Bud Care Zone és a Baba-Mama Szoba is ezt a célt szolgálja, a terminál munkatársai pedig információkkal szolgálnak annak kapcsán, mire számíthatnak az utasok, mikor fognak tudni tovább utazni. Mindemellett szükség esetén egy harmadik, gondoskodást nyújtó zónát is kialakítanak a repülőtéren. Végül a kormányszóvivő a Facebookon megjelent videóban azt is kiemelte: „Amint a repülőtér magyar kézbe kerül, állami tulajdonba kerül, azon fog dolgozni a kormány, hogy ezek az anomáliák megszűnjenek”. A videó mellett a posztban köszönetét fejezte ki a Budapest Airport munkatársainak az eddigi munkájukért, ami a helyzet javítását célozta, s újfent kiemelte:
„A 21. században megengedhetetlen, hogy a magyar családok és az idelátogató turisták hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Ami most a Liszt Ferenc repülőtéren történik, az még az állami tulajdonszerzés előtti időszak következménye. Amint megtörténik a reptér tényleges, fizikai átvétele, a helyzet javulni fog”. Mint fogalmazott, a jövőben nemcsak a repülőtér üzemeltetésének kell javulnia, hanem a légi közlekedés irányításának és a földi kiszolgálásnak is. „Minden szereplő együttműködésére szükség van, annak érdekében, hogy a légiközlekedés szereplői a lehető legmagasabb minőségű szolgáltatást tudják nyújtani, mégpedig ellenőrzött módon” – hangsúlyozta Vitályos Eszter.
De a Budapest Airport is megszólalt az éles kritikák és panaszok után. A Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese is felhívta arra a figyelmet, hogy az egész európai légteret érintik a késések, nemcsak Budapestet. Továbbá úgy néz ki, ez a helyzet szeptember végéig el fog húzódni, tehát fel kell készülni arra, hogy az idei nyár késésekkel terhelt lesz az európai reptereken. Fontos, hogy az utasok rugalmasan foglalható jegyeket vásároljanak, és átszállásnál kalkulálják be az esetleges késést a következő gép indulásába. Majd arról érkezett hír, hogy fogyasztóvédelmi eljárást indít két nagy légitársaság ellen az igazságügyi miniszter.