600 ember foglalt jegyet a Virgin Galactic űrrepülésére, köztük Tom Hanks, Leonardo DiCaprio, Justin Bieber és Lady Gaga
Bár Richard Branson és Jeff Bezos azt állítják, nem azért versenyeznek, hogy ők legyenek az első milliárdosok az űrben, gazdag emberek hosszú listája szeretne a legkorábbi A-listások között lenni, akik a végtelen szélére utazhatnak.
A vállalat adatai szerint 58 országból mintegy 600 ember foglalt jegyet 250 ezer dollár (75,2 millió forint) értékben, hogy az űrturisták első hullámai között lehessen. A listán olyan hírességek szerepelnek, mint Leonardo DiCaprio, Tom Hanks, Brad Pitt, Angelina Jolie, Russell Brand, Lady Gaga, Katy Perry, Justin Bieber és Ashton Kutcher.
A tényleges foglalások száma viszonylag stabilan tartja magát 2014 óta, amikor a SpaceShipTwo lezuhant a Mojave-sivatagban, megsebesítve a pilótát és megölve a másodpilótát. A Reuters szerint egyes jegytulajdonosok több mint 15 évet vártak a repülésre.
Tavaly februárban a vállalat kampányt indított, amely újabb 1000 regisztrálót vonzott – ezúttal 1000 dolláros (300 ezer forint) visszatérítendő előlegért, amely a teljes jegy árát fedezi, amikor az értékesítés újraindul Branson vasárnapi repülését követően.
A Virgin Galactic a foglalók értékét 80 millió dollárra (24 milliárd forint) becsüli, és George Whitesides korábbi vezérigazgató az Insidernek elmondta, hogy várakozásai szerint az űrturizmus végül évi 10-15 milliárd dolláros (3-4,5 milliárd forint) bevételt hozhat.
A vállalat szerint célja, hogy évente akár 400 járatot indítson, amelyeken egyenként legfeljebb hat utas és két pilóta utazik, és amelyek az új-mexikói Spaceport America bázisról indulnak, illetve ott is szállnak le.
Ha valaki nem találná a negyedmillió dolláros jegyárat egy kicsit borsosnak néhány percért a gravitáció nélküli űrrepülésre, az űrrepülőtér a szokásos indulási váróhelyiségeknél többet kínál. A 2019-ben megnyílt „Gateway to Space”-ben a leendő űrhajósok elhozhatják a családjukat, hogy egy olasz márványból készült „Barista-sziget” körül barátkozzanak a pilótákkal és rakétamérnökökkel.
Ezen kívül a jegyvásárlás magában foglalja az Under Armour cég egyedi szabású repülőruháit névjelvényekkel és nemzeti zászlókkal, valamint egy kétnapos repülési kiképzési programot, osztálytermi oktatással és centrifuga-szimulációkkal. A kalandot hegyi kerékpározás és hőlégballonozás is kiegészíti az új-mexikói természetben, mert miért is ne?