Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
362,44 Ft
Euró
392,16 Ft
Font
457,89 Ft
Bitcoin
60,988 $

Ezek a virágok a legnépszerűbbek Valentin-napon a boltokban

A színeket illetően sokan választják a pirosat, a lilát és a pinket is, míg a kék, fekete vagy más extrémebb színek nem jellemzőek ilyenkor.

Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Hamarosan itt a Valentin-nap, s mint más ünnepekhez hasonlóan, ebben az esetben is elmondható, hogy nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni a virágvásárlást, hiszen könnyen lemaradhatunk a filléres ajánlatokról, mivel a legnagyobb áruházak ugyan úgy készülnek az ünnepre, ahogy a virágboltok – írja a HelloVidék. A portál szerint érdemes több helyen is körülnézni, mivel a legtöbb bolt időszakos akciót is hirdet, könnyen belefuthatunk nagyobb leárazásokba is. Emellett tény, hogy Valentin-napkor hagyományosan a vásárlók 80%-a vörös rózsát vesz, s ezt a Nemzet Agrárgazdaság Kamara korábbi közleménye is bizonyítja.

Ám a rózsa ugyanebbe a színkörbe tartozó, más-más színvariánsait – a bordót, a pirosat, a lilát és a pinket – is sokan veszik. A kék, fekete rózsa, az extrémebb színek nem jellemzőek ilyenkor, ahogy a cserepes növények ajándékozása, illetve a szegfű sem. Viszont sokan választanak a virág mellé különféle kiegészítőket (pl. szép masnik, szívben végződő tűk), s az utóbbi években divatba jöttek a tavaszi hagymások (nárcisz, jácint) is. Azok előnye, hogy javarészt hazai termesztésűek, frissen, életerősen kerülnek a virágüzletek polcaira, nem mellékesen alacsonyabb áron. Soron kívül Kiderült, mikortól lehet megvásárolni a magyar válogatott hazai meccseire a bérleteket

A HelloVidék cikkében arra is kitér, hogy február közepén a rózsakeresletet nagy mértékben import áruból tudják kielégíteni a kereskedők. A szakemberek felhívják a figyelmet arra is, hogy a nemzetközi piacon a várható nagy kereslet miatt Valentin-nap előtt másfél-két héttel rendre jelentősen megugrik a rózsa nagykereskedelmi ára, ez az árnövekmény pedig a virágüzletekben is megjelenik. Mindemellett sokan a nagyobb áruházakból szerzik be az ünnepi virágokat, ezért a portál arra volt kíváncsi, milyen virágok a legkelendőbbek Valentin-napon, illetve a rózsán kívül más divatos virágok is kerülnek-e a csokrokba.

De annak is utána jártak, a szálas virág vagy a nagyobb csokor népszerűbb-e a szerelmesek ünnepén, s milyen árkategóriában vásárolnak leginkább a magyarok. Az ALDI tapasztalatai szerint a vásárlói a vágott virágok közül legszívesebben a többféle színben is elérhető tulipáncsokrokat választják, s a szálas virágok helyett inkább az előre összeállított, középkategóriába tartozó csokrok mellett döntenek. A Lidl pedig arra törekszik, hogy mindenki megtalálja az ízlésének és pénztárcájának megfelelő terméket, ezért az árak a néhány száz forinttól 4999 forintig terjednek majd a cserepes és vágott virágok esetében.

A vállalat tapasztalatai szerint a vásárlók ilyenkor elsősorban a vágott rózsacsokrokat, a cserepes rózsát és a pillangó orchideát keresik leginkább – teszik hozzá. Az Auchannál pedig a vágott virágok esetében még mindig nagyon népszerű a rózsa, akár szálas, akár csokros verzióban, de az elmúlt években a tulipáncsokrok is egyre népszerűbbé váltak. Árkategóriában 1000 és 3500 forint között mozognak a különböző csokraik, s a cserepes virágok közül a lepkeorchidea a legkedveltebb termékük. A színeket illetően jellemzően a piros és rózsaszín virágokat keresik Valentin-napon a vásárlók, az árakat tekintve pedig a 400 forintos hagymás növényektől kezdve a tízezer forintos orchidea különlegességekig mindenki megtalálhatja, amit keres.

A Tescónál jellemzően a 11 szálas prémium rózsa csokraik, valamint a 7 szálas klasszikus tulipán csokraik a legkelendőbbek, de a 999 forintos csokrok is igazán népszerűek. A Spar tapasztalatai szerint Valentin-napon minden típusú virág iránt megnő az igény: a csokros, szálas és cserepes növények egyaránt népszerűvé válnak, melyek közül természetesen kiemelkedik a rózsa. A szálas rózsa ebben az időszakban egyértelműen jelentős szerepet kap, ilyenkor többet áldoznak a vásárlók a drágább, dekoratívabb cikkekre – derül ki a cikkből.