Verőcei hajóbaleset: tapasztalt hajósok szerint csak a kisgéphajós hibázott
Rámutattak, a több ezer tonnás hajókkal nagyon nehéz elkerülni egy ilyen balesetet, s azon az állásponton vannak, hogy senki más nem hibázhatott, csak a kisgéphajós.
Zeitler Álmos, aki egy tapasztalt hajós, s vízi polgárőrként is dolgozik, a Kisalföldnek nyilatkozva beszélt meglátásairól a verőcei tragikus kimenetelű hajóbalesetről. A hajós rámutatott:
A RedWater motorcsónak-kölcsönző és extrémvízisport-bázis tulajdonosa hangsúlyozta, a bérelhető hajón volt GPS nyomkövető, ennek segítségével pedig a rendőrség vissza tudta követni, hogy az ütközés előtt cikáztak a vízen a hajóval, pedig a hajózási szabályzatban le van írva, hogy 1000 méteres távolságban nem lehet keresztezni másik hajó útját.
Kiemelte továbbá, később azt is megerősítették a hatóságok, hogy a sofőr ittas volt, ami szintén nagyban hozzájárulhatott a tragédia bekövetkezéséhez. A hajós arra is rámutatott, hogy tavasszal, éjszaka gyorsan hajtani a Dunán nagyon veszélyes, még tapasztalt kapitányoknak is.
Kiemelte az uszadékok jelentette veszélyt is: úgy fogalmazott, ezeket nappal is nehéz észrevenni, de ha valaki az éjszaka közepén egy kishajóval nagy sebességgel átmegy egy uszadék fán, szinte biztosan letépné a motort, a hajó pedig elsüllyedne.
A másik oldalról azt is kiemelte, hogy egy hatalmas kivilágított szállodahajót könnyű észrevenni, fordítva viszont kevésbé. A hajós úgy véli, a Heidelberg kapitánya azért nem vehette észre a kishajót, mert úgy vélte, ismét vízi hordalékkal van dolga.