Így változtatták meg vásárlási szokásainkat a lezárások
A Marketing Commando utánajárt annak, miként borította fel mindennapi életünket vásárlás szempontjából a koronavírus-járvány.
A legszembetűnőbb változás talán az, hogy a felnőtt lakosság háromnegyede (64 százalék) ritkábban mozdul ki otthonról, mint a pandémia előtt. Társaságba 31 százalékuk jár kevesebbet, és 22 százalékuk majdnem teljesen átszokott az online vásárlásra – írta az Origo hírportál.
Az online tér nem csak a vásárlásban tett szert nagyobb jelentőségre: a válaszadók 23 százaléka többet tartja a kapcsolatot a barátaival, rokonaival, ismerőseivel az interneten keresztül, mint személyesen, és 14 százalék többet dolgozik otthonról.
Szabadidős tevékenységeinkre is hatással volt a pandémia: az 1000, a kutatásban résztvevő ember 23 százaléka most is többet néz filmet, mint a világjárvány előtt, 17 százalékuk pedig a kirándulás, olvasás és kreatív tevékenységek felé nyitott – olvasható a bejegyzésben.
A pénzköltési szokásaink szintén tükrözik a lezárások következményeit – a lakosság egyharmada jobban odafigyel arra, mire ad ki pénzt. 62 százalék a szórakozásra elköltött forintokból vett vissza, ritkábban járnak étterembe, színházba, moziba, és utazni is kevesebbszer mennek. Ennél kicsit kevesebb, 60 százalék a ruházkodásra is kevesebbet költ, és 37 százaléknál csökkentek az egyéb szolgáltatásokra, például szépségápolásra áldozott forintok.