Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kiderült, mennyit szánnak havi szinten a magyarok sajtvásárlásra

A magyarok zöme rendszeres sajtfogyasztó, de még mindig a trappista áll az élen. A Covid alatt sokan más fajtákat is kipróbáltak, amelyet azóta is fogyasztanak.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács által megrendelt reprezentatív felmérés eredményei által egyebek mellett az mutatkozott meg, hogy a magyarok 92%-a legalább havonta egyszer eszik sajtot, 58%-uk pedig hetente többször vagy még ennél is gyakrabban. A sajtvásárlás során szem előtt tartott legfontosabb szempont az ár, és hogy a termék esetleg akcióban van-e, emellett fontos szerepet tölt be a sajt típusa és fajtája is.

A termék magyar származását a megkérdezettek ötöde sorolta a három alapvető vásárlási szempont közé. A legkisebb jelentőséget a sajt zsírtartalmának, színének, bio jellegének, valamint külföldi származásának tulajdonították – részletezik. A felmérés szerint egy átlagos magyar háztartás havi szinten 6 ezer forintot fordít sajtvásárlásra, az iskolai végzettséggel és a jövedelmi státusszal pedig együtt nőnek a háztartások sajtra fordított kiadásai is. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

A sajtfélék közül a trappista ismertsége 95%-os, a sajt típusok közül a füstölt, a tömlős, a lapka, a félkemény sajt és a sajtkrém áll az élen. Összességében az érezhető, hogy a korábbi évek tendenciáihoz képest sokat javult a vásárlók, fogyasztók ismerete a sajtokról – írja a Trade Magazin a felmérés eredményeire hivatkozva. Emellett fogyasztásban is a trappista sajt áll az első helyen: 82% legalább évente egyszer fogyasztja, 63% gyakori fogyasztó, 67%-nál szinte mindig megtalálható a hűtőben.

A sorban következő mozzarella és az edámi ismertségben csak kissé marad el a trappistától, a legalább alkalmanként fogyasztók, és különösen a gyakran fogyasztók arányát tekintve azonban már jelentős az elmaradás. A Covid időszak alatt azonban jelentős változás történt a piacon: a sajtok önköltsége olyan hirtelen és olyan mértékben emelkedett meg, hogy a trappista és az eredetileg magasabb árkategóriába tartozó sajtok közötti árolló zárult, amely sokakat arra ösztönzött, hogy új sajtokat próbáljanak ki.

Az árak mérséklődését követően többen megmaradtak az újonnan felfedezett sajtok mellett vagy legalábbis bekerültek az új márkák a vásárlók „fejébe” és fogyasztási repertoárjába – jegyzik meg a cikkben. De korábban azt is megírtuk, hogy egy kutatás szerint a sajtfogyasztás boldoggá tesz, emellett jobb mentális jóléthez vezet és elősegítheti az egészséges öregedést. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy elszálltak az árak, vizsgálatot kezdeményez a Nemzetgazdasági Minisztérium.