Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Jelentősen csökkenhetnek a várakozási idők a járóbeteg-ellátásban

Rétvári Bence arról számolt be, hogy csökkenti a várakozási időket az új járóbeteg-időpontfoglalási rendszer.

...svg content...Fotó: Az országos elektronikus járóbeteg időpontfoglalási-rendszer terminálja a Hatvani Albert Schweitzer Kórház-Rendelőintézetben tartott bemutatón 2023. augusztus 29-én. MTI/Komka Péter
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

A folyamatok gördülékenyebbé tételével jelentősen csökkenhetnek a várakozási idők a járóbeteg-ellátásban – jelentette ki a Belügyminisztérium (BM) parlamenti államtitkára az országos elektronikus járóbeteg-időpontfoglalási rendszer bevezetéséről tartott keddi sajtótájékoztatón, a Hatvani Albert Schweitzer Kórház-Rendelőintézetben.

Rétvári Bence kiemelte: az elmúlt években a kormány komoly erőfeszítéseket tett a járóbeteg-ellátás színvonalának emelése érdekében. Ennek jegyében 54 járóbeteg-szakrendelőt korszerűsítettek és 23 új létesítmény épült. Soron kívül Andrei Mangra zokogva adott interjút, késsel kergették a támadói a lakásában

A fejlesztésekre azért is volt szükség, mert a legnagyobb forgalom a járóbeteg-rendelőkben van: a koronavírus-járvány előtt országosan csaknem 70 millió, azóta 50-55 millió beteglátogatást regisztráltak itt évente – tette hozzá.

Felújítás és korszerűsítés

A felújítás és korszerűsítés mellett azonban a szervezettség javítása is fontos szempont, hiszen ezzel használható ki optimálisabban az orvosok és az ápolók rendelési ideje, rövidítve ezzel a várólistákat – közölte az államtitkár. Ezt a célt szolgálta a digitális platformra, az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térre (EESZT) épülő országos, egységes járóbeteg-időpontfoglalási rendszer kialakítása, amelyet országszerte fokozatosan 90 rendelőben vezetnek be – mondta az államtitkár.

Hangsúlyozta: a rendszer próbaverzióját korábban az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetben (OORI) már bemutatták, ám „élesben” most, Hatvanban debütál. Lényege, hogy az intézmény informatikai rendszere közvetlen összeköttetésben az EESZT-vel telefonos ügyfélszolgálaton keresztül fogadja a betegek időpontigénylését, majd nyomon követi az ellátás fontosabb mozzanatait.

A folyamat átláthatósága a továbbiakban a rendszer finomhangolását, továbbfejlesztését is segíti – tette hozzá. Rétvári Bence jelezte: a rendszert a betegek az Egészségablak alkalmazáson keresztül tudják követni, amelyet eddig több mint 2,3 millióan töltöttek le.

Tervezett fejlesztések

A tervezett fejlesztések egyik fontos iránya, hogy a későbbiekben az időpontfoglalásban a háziorvosok is tudjanak segíteni, illetve azt a betegek az Egészségablak alkalmazáson keresztül önállóan is megtehessék – mondta az államtitkár.

Tóth Tibor, az országos járóbeteg-fejlesztési projekt orvosszakmai vezetője az eseményen arról beszélt: legfőbb céljuk egy a korábbi időszakhoz képest új, egységes működési rend kialakítása. Ez lehetővé teszi azt is, hogy az ország minden járóbeteg-ellátó intézményében azonos feltételek mellett vehessenek igénybe egészségügyi szolgáltatásokat az érintettek.

A jelentős beruházást igénylő fejlesztés része a rendszer működtetéséhez szükséges eszközök megvásárlása és üzembe helyezése is – közölte. Tóth Tibor azt mondta, a magyar egészségügy szakmai munkája európai összehasonlításban is kimagasló és elismert, ezért ez a projekt a szervezettségre helyezi a hangsúlyt, így a betegellátás folyamatának optimalizálásával összességében az egészségügy egészének jobb működését, valamint a betegbiztonság és -elégedettség növekedését eredményezi.

(MTI)

Újabb óriási szívességet tett a Barcelona a Real Madridnak

Gödörbe került a Barcelona, akik ezzel nem kis szívességet tesznek az ősi rivális Real Maridnak a spanyol bajnokságban.