A japán autógyártó is csatlakozik azon globális járműgyártók sorához, amelyek kénytelenek módosítani termelési terveiket az Egyesült Államok által bevezetett új importvámok miatt.
Donald Trump amerikai elnök döntése, miszerint 25%-os vámot vet ki a külföldön gyártott autókra, felborította a globális autóipari ellátási láncot. A Nissan különösen érintett a kérdésben, mivel az Egyesült Államok a legfontosabb piaca: a tavaly értékesített járművek több mint negyede ide irányult, és ezek jelentős részét Japánban vagy Mexikóban gyártották. A vállalat a tervek szerint 13 ezer járművel csökkenti a Rogue modell gyártását a délnyugat-japán Kjúsún található üzemében május és július között – derül ki a beszámolóból.
Mint írják, a tervezett csökkentés az idei év első negyedévében az Egyesült Államokban eladott 62 ezer Rogue több mint ötödének felel meg. A Nissan legnagyobb gyárának számító kjúsúi üzem dolgozói kevesebb órát fognak dolgozni májustól júliusig, és bizonyos napokon teljesen leáll a termelés, ám az üzem továbbra is két műszakban fog működni. Az autógyártó később újraértékeli a termelési helyzetet a vámkilátásoktól függően – jegyzik meg. Trump hétfőn jelezte, hogy fontolgatja az autóipari vámok módosítását, mivel az autógyártóknak egy kis időre van szükségük.
Egyúttal tény: a Rogue volt a Nissan legjobban fogyó modellje az USA-ban tavaly, közel 246 ezer eladott járművel, ami a vállalat teljes amerikai járműértékesítésének több mint negyedét tette ki. Hozzáteszik: a Nissan a Tennessee állambeli Smyrnában is gyárt Rogue modelleket, a mostani lépés pedig azt követi, hogy a japán autógyártó ebben a hónapban visszavonta egy korábbi tervét, amely szerint csökkentené a termelést Smyrnában. A vállalat közlése alapján fenntartja a két műszakot a Rogue gyártásához, ahelyett, hogy áprilisban egy műszakra csökkentené azt.
A Nissan egyébként már a vámok bevezetése előtt is tervezte, hogy 20%-kal csökkenti globális kapacitását egy átfogó átalakítási terv részeként. Az új vezérigazgató, Ivan Espinosa nyomás alatt áll, hogy helyreállítsa a vállalat működését, különösen az Egyesült Államokban, ahol a teljesítményt az elöregedő modellkínálat és a hibridek hiánya sújtotta – írja a Portfolio a Reuters cikkére hivatkozva.
NE HAGYD KI
Ebben a cikkben arra is kitértünk, hogy heves indulatokat váltott ki a Nissan magyarországi importőrének legújabb reklámkampánya, mely Stohl András és Ganxsta Zolee közreműködésével próbálta népszerűsíteni a hibrid hajtású X-Trail modellt. A kampány sokak szerint szexista és nőket lealacsonyító tartalommal bírt, a kritikák hatására pedig a Nissan magyarországi importőre, a Grand Automotive Central Europe Kft., hivatalos közleményben kért elnézést.