Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Vámháború: áremelés jön a Temu és a Shein esetében is

Vámháború: áremelés jön a Temu és a Shein esetében is

Vámháború: áremelés jön a Temu és a Shein esetében is
Fotó: Liner.hu

A két rivális cég gyakorlatilag azonos közleményben tudatta, hogy működési költségeik megnövekedtek a globális kereskedelmi szabályok és vámok változása miatt, ezért kénytelenek áremelést végrehajtani.

Donald Trump amerikai elnök januári hivatalba lépése óta komoly adóterheket rótt a kínai importtermékekre: egyes árukra akár 145%-os új vámot is kivetett, és az új intézkedésekkel együtt a teljes vámszint 245%-ot is elérhet bizonyos kínai termékek esetében. Emellett megszüntette a 800 dollár alatti termékek vámmentességét, ami lehetővé tette a két cég számára a gyorsabb terjeszkedést az amerikai piacon – emlékeztetnek a beszámolóban. Az amerikai vámszolgálat szerint 2023-ban körülbelül 1,4 milliárd csomag érkezett az országba ezen a mentességen keresztül, szemben a 2013-as 140 millióval.

Az új vámok és szabályozások hatására zuhanni kezdett a Shein és a Temu alkalmazások letöltése az Egyesült Államokban. Mint részletezik, utóbbi most a 75. legnépszerűbb ingyenes alkalmazás az Apple Store-ban, holott korábban rendszeresen a top 5-ben szerepelt, előbbi pedig jelenleg a 58. helyen áll, míg egy hónapja még a 15. volt. Ezzel szemben más kínai kiskereskedelmi applikációk továbbra is előkelő helyen szerepelnek: a DHgate a 2. helyen áll, míg az Alibaba tulajdonában lévő Taobao a 7. helyre került – írja az Origo a BBC-re hivatkozva. De a cikkből az is kiderül, hogy a reklámköltések is csökkentek.

A Temu április 9-én teljesen leállította a Google Shopping hirdetéseit az USA-ban, és a közösségi médiás (pl. Facebook, Instagram, YouTube) napi hirdetési költségei 31%-kal estek vissza két hét alatt. A Shein napi hirdetési költsége 19%-kal csökkent ugyanebben az időszakban – mindezt a Sensor Tower piaci elemző cég adatai támasztják alá.

Jelenleg mindkét cég arra bátorítja vásárlóit, hogy még az áremelkedés előtt vásároljanak be. Állításuk szerint mindent megtesznek annak érdekében, hogy az árak alacsonyak maradjanak, és minimalizálják a vásárlóikat érő hatásokat. „Csapatunk azon dolgozik, hogy a vásárlási élmény még jobb legyen” – jelentették ki.


Egyébként már februárban arról szóltak a hírek, hogy a Shein és a Temu is áremelésre készülhet Trump vámjai után. Erre elemzők és iparági szakértők figyelmeztették az amerikai vásárlókat, mondván, az elnök intézkedései komoly csapást jelenthetnek a cégek számára, mivel így már jóval nehezebben tudják alacsonyan tartani az áraikat. Aztán jött a hír, hogy újabb óriási pofont kapott a két cég, erről itt olvashat.