Az eddigi szigornak vége, mostantól jóformán bárhol lehet hirdetni közterületen.
Egy tavaly év végén kiadott kormányrendelet radikálisan átalakította a közterületi hirdetések szabályozását. Az új jogszabály, mely január 1-jén lépett hatályba, jelentősen kibővíti a közterületeken és onnan látható magánterületeken elhelyezhető reklámok körét.
A hvg.hu közlése szerint az eddigi szabályozás szigorúan csak utcabútorokon – például utasvárókon, közművelődési oszlopokon és információs berendezéseken – engedte a reklámokat. Az új rendelet azonban lehetővé teszi digitális billboardok (akár 15 négyzetméteres képernyők), reklámhálók, tetőreklámok és óriásplakátok használatát is.
Noha új óriásplakátok telepítését nem engedélyezi a rendelet, a meglévő, országosan mintegy 25 ezer darabos készletet nem érinti korlátozás. A jogszabály továbbra is előírja, hogy a hirdetések nem sérthetik a települések „jellegzetes, értékes vagy hagyományt őrző építészeti arculatát”, ugyanakkor mivel ez a kritérium meglehetősen szubjektív, az alkalmazása is igen nehezen megítélhető.
A szabályozás enyhítése politikailag is érthető: a kültéri reklámfelületek fontos szerepet játszanak a kormány kommunikációjában, hiszen ezek révén közvetítik üzeneteiket és politikai nézeteiket a szélesebb közönség felé.