Változik a Lidl saját gyártású termékeinek összetétele
A Lidl Magyarország még 2019-ben jelentette be, hogy a hazai piacon folyamatosan csökkenteni fogja saját márkás termékeinek hozzáadott cukor- és sótartalmát.
A Lidl Magyarország még 2019-ben jelentette be, hogy a hazai piacon folyamatosan csökkenteni fogja saját márkás termékeinek hozzáadott cukor- és sótartalmát.
A vállalat 2025-ig összességében 20 százalékkal szeretné csökkenteni az értékeket, a döntést a hazai túlfogyasztás fényében hozták meg. A törekvés eddig sikerrel könyvelhető, hiszen a 2019-es gazdasági évben a Lidl megközelítőleg 18 tonna sóval és több mint 196 tonna cukorral kevesebbet használt fel a gyártási folyamatok során – írja a Napi.hu.
Köztudott, hogy a magyarok a napi ajánlott só és cukor mennyiségének többszörösét fogyasztják, így jutott a Lidl is az elhatározásra. A cég kommunikációs vezetője, Tőzsér Judit úgy fogalmazott:
Az üzletlánc egyébként a vásárlók számára is elérhetővé tette az eszközölt változtatásokat, saját akciós újságjában. A november 5-től aktuális újságban már szerepel, hogy a Lidl 1 kg-os kiszerelésű félbarna kenyér már 15 százalékkal kevesebb hozzáadott sót tartalmaz, a májasok esetében ez az érték 13-22 százalék közé tehető. Cukortartalmát tekintve a a reggelizőpehely és a kakaóscsiga 23 illetve 18 százalékkal csökkent.