Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Elképesztő sztori – az utasszállító mindkét pilótája ivott, az egyik légiutas-kísérő pedig be volt drogozva

Elképesztő sztori – az utasszállító mindkét pilótája ivott, az egyik légiutas-kísérő pedig be volt drogozva

Elképesztő sztori – az utasszállító mindkét pilótája ivott, az egyik légiutas-kísérő pedig be volt drogozva
Shutterstock/Illusztráció

A nigériai Port Harcourt Nemzetközi Repülőtéren történt júliusi incidens után a Nigériai Légibaleset-vizsgáló Hivatal (NSIB) alkoholra és kábítószerre is szűrte annak a Boeing 737-es járatnak a személyzetét, mely leszállás közben letért a kifutópályáról.

A vizsgálat eredménye szerint a pilóta és a másodpilóta is pozitív eredményt mutatott alkoholra, míg egy légiutas-kísérő szervezetében kannabisz pszichoaktív összetevőjét, THC-t mutattak ki. A fedélzeten tartózkodó mind a 103 utas és személyzeti tag sértetlenül megúszta az esetet.

A cikk a videó után folytatódik

A járatot üzemeltető Air Peace közölte, hogy a 64 éves kapitányt „a biztonsági előírások be nem tartása miatt” azonnali hatállyal elbocsátották, míg a 28 éves másodpilóta – akinek közel 1 200 repült órája van – a nemzeti légügyi hatóság, a Nigeria Civil Aviation Authority (NCAA) előzetes vizsgálata és „tiszta egészségügyi bizonyítványa” után visszatérhetett a munkába.

Az NSIB toxikológiai vizsgálata kimutatta, hogy a pilóta és a másodpilóta szervezetében etil-glükuronid (EtG) volt jelen, ami friss alkoholfogyasztásra utal. Az Air Peace ugyanakkor hangsúlyozta: „Még nem kaptunk hivatalos értesítést az NSIB-től az ilyen megállapításokról több mint egy hónappal az incidens után, és azután, hogy a személyzet alkoholszűrése kevesebb mint egy órával az esetet követően megtörtént.” – idézte a cikkében a BBC.

A kapitány több mint 18 000 repült órával rendelkezett, míg a másodpilóta közel 1 200 órát teljesített. Az NSIB közölte, hogy a vizsgálat még folyamatban van, de már most javasolta a személyzeti képzés javítását és a belső eljárások megerősítését.

Nigériában az elmúlt években nem történt halálos légikatasztrófa, ugyanakkor előfordultak olyan esetek, amikor repülőgépek túlfutottak a kifutópályán vagy a leszállás során a gumik defektet kaptak. A hónap elején a légügyi hatóságok új repülési adatközpontot nyitottak a repülésbiztonság javítása érdekében, de az iparági szereplők szerint további védelmi intézkedésekre és fejlettebb technológiák bevezetésére van szükség.