Új akciós menü bevezetésével készül a McDonald’s
Ezzel próbálnak több, az infláció által sújtott vásárlót visszacsalogatni az éttermekbe.
A hírek szerint a McDonald’s azt tervezi, hogy akciós 5 dolláros (körülbelül 1800 forint) csomagajánlatot vezet be amerikai éttermeiben, ezzel igyekezve több, az infláció által sújtott vásárlót visszacsalogatni az üzleteibe. Mindezt egy, az ügyet ismerő forrás erősítette meg pénteken a Reutersnek nyilatkozva. Úgy tudni, az ajánlat tartalmazhatna egy McChicken-t vagy egy McDouble-t, sült krumplival és egy itallal együtt.
A Portfolio a Bloomberg News értesüléseire hivatkozva azt írja, a vállalat részvényei 2,5%-kal emelkedtek a délutáni kereskedésben a hír után. De a cikkben megjegyzik azt is: az olyan globális gyorsétteremláncok, mint a McDonald’s és a Starbucks, azt tapasztalják, hogy az alacsonyabb jövedelmű ügyfelek a megélhetési válság közepette inkább otthon étkeznek. Ez pedig arra kényszeríti a vállalatokat, hogy meredekebb akciókkal vonzzák őket az üzleteikbe.
A hamburgeróriás, amely nagyobb mértékben van kitéve az alacsonyabb jövedelműek csoportjának, a negyedik egymást követő negyedévben jelentett arról, hogy globális forgalmának növekedése lelassult, ami az ételeire vonatkozó ajánlatok korrekciójára késztette. Egyébként Chris Kempczinski vezérigazgató a múlt hónapban azt mondta, szerinte „fontos felismerni, hogy minden jövedelmi osztály értéket képvisel”.
Ugyanakkor tény, hogy a McDonald’s egyelőre nem reagált a bejelentéssel kapcsolatos megkeresésekre – teszik hozzá. Korábban azt is megírtuk, hogy a gyorséttermek egyre nagyobb számban szabnak időkorlátokat arra vonatkozóan, hogy a vendégek mennyi ideig tartózkodhatnak az étteremben. Egy Reddit-posztban például egy olyan táblára hívták fel a figyelmet, amely 30 perces időkorlátot ír elő a vendégeknek az étel elfogyasztására.