Újabb részletek szivárogtak ki a PS5 Pro kapcsán
Újabb infómorzsák láttak napvilágot a PS5 Pro sepcifikációi kapcsán.
Friss információk szivárogtak ki a közelgő PlayStation 5 Pro GPU-ja kapcsán. Noha ahogy arról korábban is beszámoltunk, már kiszivárgott pár igen fontos részlet a közelgő konzolról, ám egy friss jelentésben a GPU bonyolultabb részleteire is fényt derítettek.
Mint ismert, a Sony hivatalos fejlesztői portáljáról kiszivárgott dokumentumok nem hivatalosan már 2024 márciusában megerősítették a PS5 Pro terveit, Trinity kódnéven. A kiszivárgott adatok szerint a jelenlegi PS5-nél jóval erősebb GPU-t kapunk, mely lenyűgöző 33,5 teraflopos teljesítményre képes, miközben az AMD újabb RDNA 3 architektúráját használja.
A Digital Foundry jóvoltából fény derült arra, hogy a PS5 Pro 30 WGP-vel érkezik (Work Group Processor), s 33,5 teraflopos teljesítményt nyújt, ami 227 százalékos ugrás a normál PS5 10,23 teraflopos teljesítményéhez képest.
A PS5 Pro GPU-jának alap órajele 2,18 GHz lesz, ami 2,35 GHz-ig növelhető, ami 8 százalékos javulást jelent a normál PS5-höz képest. A GPU emellett állítólag továbbfejlesztett gyorsítótár-struktúrával is rendelkezik majd az új konzol: az L1 gyorsítótár 128 KB-ról 256 KB-ra, az L0 gyorsítótár pedig 16 KB-ról 32 KB-ra duplázódott.
A fentebb felsorolt változtatások nyilvánvalóan a ray tracing maximalizálására szolgálnak. A DirectX 12 Ultimate olyan funkciói is bekerülnek a konzolba, melyek az alapváltozaton nem elérhetők. Végezetül pedig, a standard PS5-höz képest jelentős hardveres fejlesztésen túl a Pro gépi tanuláson alapuló rekonstrukciós technikája, a PSSR is érkezik az új konzollal, ami érthető, hiszen egyre nagyobb teret hódít a natív 4K és a 8K is.