Újabb óriásmárka bojkottálja a Facebookot
Már globális brandek egész sora csatlakozott a Facebook és Instagram platformjai elleni bojkotthoz, amiért nem tudják megfelelően kiszűrni a gyűlöletkeltő és álhírnek tekinthető tartalmakat.
Már globális brandek egész sora csatlakozott a Facebook és Instagram platformjai elleni bojkotthoz, amiért nem tudják megfelelően kiszűrni a gyűlöletkeltő és álhírnek tekinthető tartalmakat.
Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, több más cég mellett a Coca-Cola és az Unilever is bejelentette, felfüggesztik egy bizonyos időre a közösségi média felületeken történő hirdetéseiket, amíg nem találnak megoldást a tech cégek a súlyos, olykor a valóságban drasztikusan is megnyilvánuló problémára.
Az Engadget jelentése szerint a Sony konzolmárkája, a PlayStation is csatlakozik a bojkotthoz, így ők sem fognak marketing tevékenységet folytatni az érintett platformokon. A PlayStation egy hivatalos közleményben indokolta meg a döntését:
Az említett #StopHateForProfit névre keresztelt bojkotthoz már több mint 300 brand csatlakozott, és a kampány szervezői még szélesebb körben ki akarják terjeszteni. Az eddigiek során a Facebook nem reagált érdemben a bojkottra, állítólag a vezérigazgató-helyettes annyit mondott csak, hogy pénzügyi nyomásra nem fognak az eddigi módszereiken változtatni.
Ami meglepő lehet, hogy a rengeteg bojkottáló cég ellenére nem fogja különösebben megsínyleni a Facebook az egészet, ugyanis a 25 legtöbbet költő vállalat közül csak néhányan függesztették fel reklámtevékenységüket ideiglenesen, viszont az átlagemberekben kialakult képben jelentős csorba esik a közösségi média óriás szempontjából.