Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
354,28 Ft
Euró
393,98 Ft
Font
467,61 Ft
Bitcoin
57,919 $

Újabb mérföldkövet ért el a vasúti fejlesztés Kínában

Kínai mérnökök egy 2 km-es tesztpályán próbálták ki azt a vasúti rendszert, amivel a jövőben a nagy központokat kötnék össze.

...svg content...Fotó: Unsplash / Illusztráció
Technológia
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A hírek szerint újabb mérföldkövet ért el a vasúti fejlesztés Kínában, már ami a sebességet illeti: az ultra-nagy sebességű (ultra-high-speed, UHS) mágnesvonat (maglev) demonstrációs tesztje azt mutatja, a vonat képes akár az 1000 km/h-s sebességet is elérni. A jelentésből kiderül, hogy a China Aerospace Science and Industry Corporation mérnökei az északi Sanhszi tartományban hajtották végre a tesztet, mégpedig egy 2 km hosszú pályán egy maglevvel, ami egy alacsony vákuumú csővezetéken haladt végig.

A demonstrációs teszt sikere azt mutatja, hogy a vonat képes biztonságosan megállni, kibírja a rendkívüli terhelést és a kanyart is be tudja venni. A szakemberek szerint a jármű pontosan úgy mozgott, ahogy arra az előzetes kalkulációk alapján számítani lehetett – írja az Interesting Engineering a kínai Xinhua beszámolója alapján, amit a HVG szúrt ki. Továbbá az is fontos megállapítása a tesztnek, hogy az alacsony vákuumú környezetet nemcsak létre lehet hozni a nagy távolságokon, de a fenntartása sem jelent problémát. Soron kívül Lassan, de biztosan naposra fordul a borongós időjárás kedden, csak elszórtan lehetnek záporok

A mérnökök még 2022-ben kezdték el tesztelni az UHS-t Kína Jangkao megyéjében – jegyzik meg a cikkben. A fejlesztés célja, hogy ötvözze a repülés jelentette sebességet a vasúti közlekedéssel, és olyan rendszert hozzon létre, amelyben a vonatok akár 1000 km/h sebességgel is haladhatnak. A vonat prototípusát még 2021-ben mutatta be Kína, ami akkor 620 km/h sebességre volt képes. A beszámoló szerint a nagy sebesség ellenére nincs jelentős zajszennyezés, a működtetése stabil, energiahatékony és biztonságos.

Kína a sikeres teszt után azt tervezi, hogy a legfontosabb útvonalakat ilyen vasúti hálózattal köti össze, így a Peking és Sanghaj közötti távolság például 1,5 óra alatt tehető majd meg – emelik ki. De korábban azt is megírtuk, hogy alakváltó akkumulátorok kerülhetnek a jövő eszközeibe: kínai kutatók olyan akkumulátort fejlesztettek, amely akár 5000 százalékkal is nyújtható, miközben megtartja töltési kapacitását. Mindemellett egy olyan szuperintelligens robotról is beszámoltunk, ami egyre ügyesebben manipulálja a környezetét, s a kérdés már csak az, hogy mire fogják használni az Atlast.