Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Újabb fontos információkra derült fény a Hableány-katasztrófa ügyében

Újabb fontos információkra derült fény a Hableány-katasztrófa ügyében

Újabb fontos információkra derült fény a Hableány-katasztrófa ügyében
Koszorút engednek a Dunába a koreai áldozatok emlékére a dunai hajóbaleset két magyar áldozatának, a Hableány kapitányának és matrózának búcsúztatásán a Margit hídnál 2019. július 12-én. MTI/Mónus Márton

Az elsüllyedt Hableányon egy dél-koreai turistacsoport utazott kétfős magyar személyzettel együtt. Hét embert még aznap, 2019. május 29-e éjjelén sikerült kimenteni a vízből, 27 áldozatra később bukkantak rá, egy utas…

Az elsüllyedt Hableányon egy dél-koreai turistacsoport utazott kétfős magyar személyzettel együtt. Hét embert még aznap, 2019. május 29-e éjjelén sikerült kimenteni a vízből, 27 áldozatra később bukkantak rá, egy utas viszont azóta sem került elő. A Viking kapitányát halálos tömegszerencsétlenség okozásával és segítségnyújtás elmulasztásával vádolták meg.

A cikk a videó után folytatódik

Sógor Zsolt ügyvéd a Hableányt üzemeltető vállalatot képviseli a büntetőperbe, az ATV Híradónak adott nyilatkozatában a következőképpen értékelte a helyzetet:

„Nem vette észre. Azért, mert nem figyelt. Sajnos ilyen figyelmetlenség előfordul, és van olyan, hogy 28 ember halált okozza, és egy igen nagy kárt”

Szakértők szerint a Viking utolérte a Hableányt, és nem a városnéző hajó keresztezte a szállodahajó útját, így mindkét fél részéről helyesnek bizonyult az eredeti útvonal kiválasztása.

A Viking kapitányát képviselő ügyvéd közölte, ebben az esetben radar nélkül nem szabad hajózni a Dunán, a Hableánynak pedig ilyen eszköze nem volt. Tóth M. Gábor hozzátette, a dél-koreai turistákat szállító hajónak több okból sem szabadott volna útnak indulni – bár a Hableány hétköznapi értelemben kis hajónak számít, jogi értelemben ugyanakkora, mint a Viking, ezért minimum háromfős személyzettel kellett volna kifutnia a kikötőből.

„Ez pedig azt jelenti, hogyha észlelem kapitányként, hogy nem hárman, csak ketten vagyunk, akkor nem futhatok ki” – magyarázta Tóth.

Szalma Botond hajózási szakértő úgy gondolja, „marhaság” azt állítani, ha hárman lettek volna, akkor megláthatták volna a hajót. A Mahart korábbi vezetője szerint minden részletet alaposan át kell vizsgálni, még mielőtt meghozzák a végső döntéseket.

A bírósági eljárás májusban folytatódik, a tragédia kétéves évfordulóján tanúként meghallgatják a dél-koreai túlélőket, és az ügyvédi iroda képviselni fogja az elhunyt áldozatokat.