Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Újabb fejlemény a Budapest Airport megvásárlásának ügyében

Mint arról mi is beszámoltunk, tulajdonost cserélhet a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport. A cég jelenleg külföldi kézen van, ám megvásárlására ajánlatot tett egy magyar cégekből álló konzorcium, amelynek a MOL is a tagja.

Belföld
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

Mint arról mi is beszámoltunk, tulajdonost cserélhet a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport. A cég jelenleg külföldi kézen van, ám megvásárlására ajánlatot tett egy magyar cégekből álló konzorcium, amelynek a MOL is a tagja.

Potenciálisan vita tárgyát képezheti azonban egy eredetileg 2016-ban elkészült tervezet, melynek alapján a budapesti belvárost összekötnék a Liszt Ferenc repülőtérrel, elsősorban az Európai Uniós közlekedésfejlesztési forrásokat felhasználva. A terv szerint a Nyugati pályaudvarról indulna a vonat, és a jelenlegi vasútvonalon haladnának egészen Kőbánya-Kispestig. Soron kívül Budapest felkészült a pénteki havazásra: több mint 50 gép bevetésre kész

Ezután épülne egy kiágazás, a sínek a reptérről tovább haladnának, és Monor előtt térnének vissza a fővonalra. A HVG megjegyzi, ennek a tervezetnek az lenne az előnye, hogy nemcsak Budapestről, hanem az ország szinte egész keleti feléről is átszállás nélkül elérhető lenne a ferihegyi reptér vasúton.

Rolf Schnitzler, a Budapest Airport főigazgatója egy Indexnek adott februári interjújában jelezte, hogy a tervek szerint a kettes termináltól mintegy 200-300 méteres gyalogos távolságra lenne a megálló, amely ha minden a rendes kerékvágás szerint halad, 4-5 év múlva már el is készülhet.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára szintén februárban úgy fogalmazott, hogy a reptér vasúti terve már elkészült, és az engedélyek is megvannak, melynek finanszírozása a 2021 és 2027 között rendelkezésre álló uniós közlekedésfejlesztési forrásokból valósulnának meg.

A Magyar Nemzet viszont a Budapest Airport tulajdonosváltásáról készült cikkében már azt írta, hogy a cég tulajdonosa akadályozza a reptéri vasút megvalósítását, és nem járultak hozzá, hogy a vasútvonalat a reptér területén megépítsék, illetve bérleti díjat is kívánnak szedni a terület használatáért.

A HVG ezzel szemben arról ír, hogy 2017-ben – a kormányzati tervvel párhuzamosan – egy kínai vállalat is eltervezte, hogy a Liszt Ferenc repülőteret összekötik a várossal, ám ők a Keleti Pályaudvarból indítanák a saját vonalukat. A tulajdonosváltás szempontjából kérdéses, hogy végül melyik terv lesz a befutó, illetve az egymással ellentétesnek tűnő információk mennyiben befolyásolják a vásárlás sorsát.