Az új és használt autók piaca is megszenvedte a koronavírus-járvány harmadik hullámát
2021. januártól májusig a DataHouse statisztikái alapján 50 983 import használt autó került forgalomba Magyarországon, ami a tavalyi adatokhoz képest 6 százalékos visszaesésként értékelhető.
Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója elmondta, tovább stagnál a behozatal, az év eddigi hónapjaiban rendre 10 ezer körül helyeztek hazai forgalomba behozott használt autókat:
„Bár a gazdaság fokozatosan tér vissza a normál működéshez, a határok változatlanul csak szigorú szabályok betartásával léphetők át, ami továbbra is visszatartja a magánimportot. Emellett a honosítás szabályainak szigorítása is gyakorol némi hatást a használtautó-import szintjére.”
Mindezekből kifolyólag az első három helyen továbbra is a Volkswagen, az Opel és a Ford modelljeit találjuk, míg a Toyota előrelépett a negyedik pozícióba, helyet cserélve az Audival, hatodik helyre pedig a Hyundai lépett előre, lejjebb lökve a ranglistán a BMW-t és a Mercedest.
A presztízsmárkák visszaszorulása főként annak tudható be, hogy az import összetétele tavalyhoz képest eltolódott a kis- és alsó-középkategóriás személygépkocsik irányába, egy év alatt ugyanis 43-ról 47 százalékra nőtt az utóbbiak piaci részesedése.
A hírportál előrejelzései alapján 2021 második félévében a használtautó-piacon kialakult hiány pótlása következtében az import volumene ismét havi 12 ezres szint felett alakulhat, amire legutoljára 2019 első öt hónapjában volt példa.
Ezáltal éves szinten 130-135 ezer használt gépkocsi importjára számíthatunk, így az eddigi lemaradást a piac a második félévben behozhatja, hacsak nem történik meg, hogy a koronavírus-járvány újabb lendületet vesz, megállítva ezzel a gazdaság feltámadását.