Ügyes, de gonosz trükkel ösztönzi új iPhone-ok vásárlására a felhasználókat az Apple
Az Apple új mesterséges intelligencia-funkcióit használja arra, hogy az új készülékek eladási számait felpörgesse.
A cupertinói vállalat éves fejlesztői konferenciáját használta fel arra, hogy bejelentse az Apple Intelligence névre keresztelt, döntően nem generatív MI technológiára épülő új szolgáltatáscsomagját.
Az Apple megközelítése eltér attól, amit eddig másoktól láthattunk, ugyanis főképp a meglévő alkalmazások népszerűségére és jelenlétére épít, ahelyett, hogy egy teljesen új chatbotot vagy keresőmotort hozna létre.
Az új MI funkciók azonban csak az iPhone 15 Pro és Pro Max modelleken, valamint bizonyos iPad és Mac számítógépeken lesznek elérhetők, amelyek az Apple legújabb, nagy teljesítményű chipjeivel vannak felszerelve, ám a vállalat egyelőre nem árulta el, hogy pontosan miért korlátozza ezeket a szolgáltatásokat a legújabb és legdrágább hardverekre.
Az új MI-funkciók bevezetése
Akár műszaki követelményről, akár termékmegkülönböztetési stratégiáról van szó, ez lehet az Apple legjobb esélye arra, hogy meggyőzze az ügyfeleket az újabb iPhone-okra való áttérésre az idei őszi és ünnepi szezonban.
Talán nem véletlen, hogy az új MI-funkciók bevezetése egybeesik az iPhone-eladások visszaesésével, ami arra utalhat, hogy a vállalat ezzel próbálja fellendíteni a keresletet. Az Apple az adatvédelmet is az új generatív MI csomag részeként promózza, hangsúlyozva, hogy az Apple Intelligence a készüléken belüli adatfeldolgozásra épül, ám felmerül a kérdés, hogy ha az Apple már most tervezi bizonyos műveletek felhőbe történő kiszervezését, akkor a régebbi iPhone-ok, mint például az iPhone 14 Pro, nem kaphatnának-e szintén MI-frissítést.
Az is kérdéses, hogy az Apple Intelligence bevezetése ad-e elegendő okot a vásárlóknak arra, hogy idén őszig ne vásároljanak új iPhone-t, ami tovább rontaná az erre a ciklusra vonatkozó értékesítési számokat.