Folyamatosan nő a tojásfogyasztás, ennyit eszünk belőle itthon
A Tojásszövetség és a KSH felmérései alapján megállapítható, hogy nő a tojásfogyasztási kedv Magyarországon.
Pákozd Gergely, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetség alelnöke szerint a kilencvenes években tapasztalt mélypont óta folyamatosan nő a tojásfogyasztás Magyarországon, amely a termék vásárlását népszerűsítő kampányoknak is köszönhető. „Láttunk egy lassú növekedést a tojásfogyasztásban. Még közel sem tartunk annál a 300 darabnál évente, amelynél a rendszerváltozás előtt tartottunk, de már a 250 darabos szintet súroljuk fejenként” – magyarázta az InfoRádióban. Hozzátette: a különböző étkezési és diétatrendek meglehetősen nagy hatással bírnak a tojásfogyasztásra.
Ezért is döntött úgy a Tojásszövetség, hogy kampány indít, amely abban segíti a fogyasztókat, hogy pontosan tájékozódhassanak a tojás valós élettani hatásairól. „A tojás szinte teljes értékű étkezést jelenthet, hiszen nagyon sok vitamin és tápanyag van benne, tartalmaz fehérjét, zsírt és vitaminokat, és azt lehet mondani, hogy a napi étkezésnek része tud lenni úgy, hogy nem tartalmaz olyan hozzáadott anyagokat, amelyekre esetleg nincs szükségünk” – emelte ki Pákozd Gergely. Az Infostart cikke szerint ezt követően a szakember arra is kitért:
A tojásnál, mint élelmiszernél alapvetően fontos, hogy a beltartalma nem változtatható, hiszen a saját „csomagolásában jön létre”. Arról, hogy milyen tojást érdemes venni, van-e különbség, azt mondta, kialakult vevői szokások vannak, mindenki ott vesz, ahol a legkönnyebben hozzáfér, nagy különbség pedig nincs.
„A magyar hatóságok meglehetősen szigorúan lépnek fel a tojástermeléssel, illetve a -kereskedelemmel kapcsolatosan, biztosak lehetünk benne, bárhonnan vásároljuk a tojást, ott a szükséges előírásokat maradéktalanul betartják” – jelentette ki az alelnök.
Korábban egyébként arról is beszámoltunk, hogy augusztusban végre megfordulni látszik a trend: a KSH adatai alapján a magyarok újra elkezdtek vásárolni. Az élelmiszerforgalom emelkedése arra utalhat, hogy elérkezett a várt fogyasztási fordulat. Lassan, de biztosan, a magyarok kezdik visszanyerni vásárlási kedvüket, legalábbis erre következtethetünk a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett adatokból. Az ezzel kapcsolatos további részletekre ebben a korábbi cikkünkben tértünk ki.