Hamarosan pénzt kaphatnak tartalmaikért a legjobb Tiktokkerek
Az elmúlt években óriási népszerűségre tett szert a TikTok, amely világszerte már több mint egymilliárd aktív felhasználóval rendelkezik.
A TikTok azért került a kritikák kereszttüzébe, az elmúlt hónapokban, mert eddig nem biztosított érdemi lehetőséget a tartalomkészítők számára a pénzkeresésre, ám mostani bejelentésük szerint hamarosan új bevételi forrást biztosítanak a tartalomkészítők számára.
Az új program hasonló lesz ahhoz, ahogyan a YouTube fizet az alkotóknak, adott esetben pedig jelentősebb kifizetésekre is sor kerülhet a platform részéről, amely eddig nem kínált érdemi bevételszerzési módot a tartalomkészítők számára.
Az új program neve „TikTok Pulse”, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy a platform legjobb videói mellett futtassák a hirdetéseiket. A TikTok közlése szerint a program első fázisában csak a legalább százezer követővel rendelkező alkotók vehetnek részt.
A vállalat észak-amerikai ügyvezetője, Sandie Hawkins a The Verge-nek elmondta, a Pulse júniusban jelenik meg az Egyesült Államokban, a programban résztvevő alkotók pedig a reklámbevételek 50 százalékát kapják majd meg.
Az AFP francia hírügynökség szerint 2021-ben a TikTok bevétele 4,6 milliárd dollárt tett ki. Ez több mint kétszerese a megelőző évi bevételnek, és nagyjából ugyanaz a szint, mint a Snapchatnél, amelynek mintegy 300 millió napi felhasználója van.
Más nagy közösségi platformok, például a YouTube, az Instagram és a Snapchat már korábban bevezettek hasonló, bevételszerzésre lehetőséget nyújtó rendszereket.