A Netflix után a TikTok is belevág a játékbizniszbe
A játékok tesztelése már hónapokkal ezelőtt elkezdődött, így hamarosan hivatalos bejelentés is érkezhet az ügyben.
A Financial Times információi szerint a TikTok hamarosan belép a játékpiacra. Mint a weboldal rámutatott, a platform hamarosan egy, a rövid videóknak szentelt fület fog bevezetni, egy másikat pedig az elérhetővé tenni kívánt címeknek.
Amennyiben az információk helyesek, a felhasználók az alkalmazás főoldalán egy külön szekcióban érhetik majd el a játékokat. A címeket listázó fülön a plusz bevétel reményében hirdetések is megjelennek majd, a felhasználóknak pedig arra is lehetőségük lesz, hogy extra tartalmakra fizessenek elő.
A Financial Times úgy tudja, a TikTok épp a játékpiacon tapasztalattal rendelkező embereket kutatja, a már érkezők mellett jelenleg is 20 nyitott pozícióra keresik a jelentkezőket.
A lapnak nyilatkozó források szerint a ByteDance, a TikTok tulajdonosa már régóta fejleszt eredeti játékokat, így eddig még kiadatlan címeket szeretne a felhasználók elé tárni. Érdemes megemlíteni, hogy a Douyin, a platform kínai változata már 2019 óta rendelkezik játékokkal.
A Financial Times megkeresésére a TikTok csak egy rövid válasz küldött, melyben elmondták, hogy folyamatosan keresik a módját annak, hogyan gazdagíthatják a platformot, és rendszeresen tesztelnek új ötleteket, amelyekről úgy gondolják, hogy hozzáadott értéket jelenthetnek a felhasználók számára.
Remek időzítés
Amennyiben valóban ez az irány a TikTok számára, úgy a cég a Netflixből meríthet ihletet, amely kezdetben szintén csak egy dologra, a videostreamingre koncentrált, majd később a játékpiac irányába is nyitni kezdett.
A TikTok időzítése vélhetően nem a véletlen műve, hiszen a konkurencia szép lassan a kifulladás jelezi mutatja, hiszen a Facebook is bezárja Gaming alkalmazását, míg a Google szintén nemrég jelentette be a felhőalapú játékszolgáltatást nyújtó Stadia végét, amelyet három éve még a játékipar forradalmasítójaként jellemeztek.