Felhasználói érzelmeinek nyomon követésével vádolják a TikTokot
Újabb kényes ügybe keveredett a TikTok, miután emberi jogi szervezet azzal vádolta meg őket, hogy felhasználói érzelmeit figyelve ajánlanak nekik reklámokat.
A TikToktól nem ismeretlenek a hasonló botrányok, ezúttal az Access Now nevű digitális emberi jogi szervezet vádolta őket azzal, hogy érzelemalapú nyomkövetők alapján reklámoznak felhasználóiknak, ami legalább 200 millió embert érinthet Európában. A CyberNews beszámolója szerint a szervezet azt írja, hiába tiltotta be az USA több állama az alkalmazást, ők „nem tanulták meg a leckét.”
A legújabb botrányt az alkalmazás októberben bevezetett Focused View eleme robbantotta ki, amely a szemmozgás követésével, a pulzus mérésével és egyéb tényezők figyelembevételével számítja ki, hogyan érzi magát a felhasználó és ezzel figyeli, a különböző reklámok hogyan hatnak rájuk.
Bár az Access Now-nak megvannak a kételyei a módszer hatékonyságáról, szerintük így is komolyan a magánélethez való jog megsértésének minősül a dolog: „A TikTok az elem bevezetésével vagy kétes és tudománytalan állításokat tesz, vagy behatol felhasználói magánéletébe, de az is lehet, hogy mindkettő.”
„A Focused View használata komoly kérdéseket vet fel a technológia tudományos alapjaival és azzal kapcsolatban, szükséges-e mélyen személyes adatokat gyűjteni reklámozás céljából. Még ha jóhiszeműen nézzük is a Focused View érzelemfelismerési kapacitását, az adatgyűjtés, amely a működtetéséhez szükséges, maga egy rémálom.”