A TikTok bejelentette, dollármilliárdokat fektet be Délkelet-Ázsiában
A kínai ByteDance tulajdonában lévő TikTok csütörtökön bejelentette, az elkövetkezendő években több milliárd dollárt fektet be Délkelet-Ázsiában.
A CNN jelentése szerint az egyre növekvő adatbiztonsági aggályok közepette jelentette be a TikTok, hogy a következő néhány évben dollármilliárdokat fektet be Délkelet-Ázsiában. A 630 milliós népességű régióban a lakosság fele 30 év alatti, így a felhasználók számát tekintve a vállalat egyik legnagyobb piaca, mely havi szinten több mint 325 millió látogatót generál a TikToknak.
Csakhogy a platformnak egyelőre nem sikerült ezt az igen jelentős felhasználói bázist is egy e-kereskedelmi bevételi forrássá alakítania a régióban, hiszen rendkívül éles a verseny a TikTok és riválisai, a Sea’s Shopee, az Alibaba’s Lazada és a GoTo’s Tokopedia között.
A monumentális befektetést a TikTok vezérigazgatója jelentette be egy jakartai fórumon, melyet azért szerveztek, hogy rávilágítsanak az alkalmazás társadalmi és gazdasági hatására a régióban:
Azt nem kívánták részletezni, hogy a kiadások pontosan mit takarnak, ám a vezérigazgató annyit elárult, hogy többek között képzésekbe, reklámozásba, valamint a TikTok Shop e-kereskedelmi platformjához csatlakozni kívánó kis eladók támogatásába fektet be.
A platformon található tartalmak idővel egyre diverzifikáltabbá válnak a felhasználók számának látványos bővülésével, így a TikTok is szemmel láthatóan a reklámozáson túl már az e-kereskedelem felé is terjeszkedik, ezzel lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy az alkalmazáson található linkeken keresztül különböző termékeket vásárolhassanak az élő közvetítések során.