Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,58 Ft
Euró
392,56 Ft
Font
458,32 Ft
Bitcoin
63,272 $

A Tesco nem tudott minden költséget a fogyasztókra hárítani, csökkent a profit

A Tesco közlése szerint azért történt látványos profitcsökkenés a vállalatnál a február 25-ig tartót negyedévben, mert nem tudtak minden költséget a fogyasztókra hárítani.

Fotó: Unsplash/Samuel Regan-Asante
Európa

Borbély Fanni

Szerkesztő

A Portfolio az ESM jelentése nyomán azt írja, a brit Tesco vezetősége úgy véli, azért csökkent profitjuk a február 25-ig tartó pénzügyi negyedévben, mert az inflációs költségek emelkedését nem tudták teljes mértékben áthárítani a fogyasztókra.

A 22/23-as pénzügyi évben a vállalat 2,49 milliárd font (1060 milliárd forint) üzemi eredményt könyvelt el, mely 6,4 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábban jegyzett 2,65 milliárd forint. Soron kívül Ezt a férfit keresi a rendőrség a szentesi gyilkosság ügyében

Ken Murphy vezérigazgató kijelentette, ügyfeleik is nehézkes éven vannak túl, ám a Tesco beszállítói is folyamatosan emelték áraikat, miközben saját működési költségeik is emelkedtek. Murphy a beszállítók kapcsán megjegyezte, az inflációs hatások nyomán „nem félnek nyíltan és közvetlenül tárgyalni” velük.

Noha a profit csökkent az előző évhez képest, eközben a cég online eladásai mintegy 60 százalékkal haladják meg a koronavírus-járvány előtti szintet, a heti megrendelések száma pedig közel 1,1 millióra rúg. Az Egyesült Királyságban 35 százalékos a Tesco online piaci részesedése.