Megállíthatatlan a Temu Magyarországon
Úgy berobbant a kínai webshop, hogy sokan már csak onnan rendelnek.
Szürreálisan alacsony árakkal, ingyenes szállítással, relatíve rövid szállítási idővel és a termékek végtelen tárházával hódította meg a magyar vásárlók szívét a kínai Temu webshop. Noha a vásárlók örülnek, hogy a megszokott árakhoz képest jelentősen olcsóbban juthatnak hozzá a kínai termékekhez, a hazai webshopok aligha örülnek a Temu térnyerésének, sőt, a GVH is vizsgálódni kezdett a kínai webshop háza táján.
A Portfolio is foglalkozott a témával legutóbbi Checklist podcastjében, a műsorban pedig azonnal rámutattak, noha hivatalos adatok nem állnak rendelkezésre a Temu forgalmáról, a GKID becslése szerint a Temu a második legnagyobb szereplő lehet az eMag után.
Madar Norbert, a cég társalapítója és vezető tanácsadója az adásban a jelenség kapcsán hangsúlyozta, a hazai e-kereskedelmi szektor, mely „haszonélvezője” volt az olyan válságoknak, mint amilyen a koronavírus-járvány is volt, most nagyon nehéz helyzetbe került, ezt pedig nagy részben a Temu idézte elő.
A szakértő szerint a Temu teljesen megfordította az eddigi gyakorlatot: átrajzolta az értékláncot, s gyakorlatilag megfordította oly módon, hogy már nem a gyártó dönti el, hogy az ő termékét mely disztribútoron keresztül juttatja el a vevőkhöz, hanem a kereskedő – jelen esetben a Temu – határozza meg, mire van kereslet, s azt is gyártatja le.
Nagy Viktor, a Portfolio részvénypiaci elemzője szerint meglehet, hogy a Temu minden egyes szállításon veszteséget termel, ugyanakkor ezt képes áthidalni keresztfinanszírozással: az anyacégnek ugyanis van olyan leányvállalata, melynek nyeresége jóval meghaladja a Temu veszteségeit, így tud a kínai webshop Európában és az Egyesült Államokban is hódítani.