A rolleres saját magát illetően gondoskodott védőfelszerelésről, ám a babahordozóban a hátára kötött gyermek biztonsága már nem volt ilyen fontos.
Az eset még szeptember 23-án történt, a rendőrök hajnali három óra körül kapták el.
Jogszabály hiányában csak a Kúria tavalyi döntése alapozza meg, hogy az elektromos roller gépi meghajtású járműnek számít.
Németországban például a villanyrollerekre kötelező biztosítást kell kötni, csak 14 évnél idősebbek használhatják, és maximum 20 km/órás sebességgel mehetnek.
Ez azonban nem fedi a valóságot.
Mint kiderült, a 43 éves férfi nem volt ittas, ám ez mit sem változtat azon, hogy alaposan túllépte a megengedett maximális sebességet.
Kanyarodás közben megcsúszott az úton, elvesztette az uralmát a jármű felett és elesett, ráadásul beütötte a fejét az aszfaltba, eltörte az orrát és megsérült az arca.
A tarifák percalapúak, de napijegyet (3990 forintért), illetve heti és havi bérletet is válthatnak az érdeklődők.
Úgy véli, a szabályozásra szükség van, ám az előírások önmagukban nem elegendők, a biztonságos közlekedéshez a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni.
Eszerint a 25 km/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak.
Egy 41 éves férfi az áldozat, aki egy elektromos rollerrel esett el, majd olyan súlyosan megsérült, hogy már nem tudták megmenteni az életét.