A szülők és a gyerekek is pozitívan élik meg a mobilok korlátozását egy gödi iskolában
A gyerekek nem kényszerként élik meg mindezt, ugyanis megértették velük, miért fontos ez.
A szülők és a gyerekek is pozitívan élik meg a mobiltelefonok korlátozását az iskolában – erősítette meg a HírTV-nek egy érintett édesanyja. Mint írják, a diákok a telefonokat tanítást segítő feladatokra továbbra is használhatják, utána újra a kijelölt tárolóba kell tenniük. Egy szakpszichológus pedig arról számolt be, hogy a korlátozás hozzájárulhat a tanulók mentális egészségének fejlődéséhez. A riport szerint egy gödi általános iskolában nem újdonság a mobiltelefonok korlátozása, ugyanis már hat éve sem az iskolában, sem otthon nem használnak okostelefont a diákok.
Az intézmény szerint évekkel korábban kötöttek szövetséget a szülőkkel arra, hogy ilyen jellegű okoseszközök (illetve közösségi oldalak, digitális játékok) sem az iskolában, sem otthon nem lesznek jelen a gyerekek életében a 8. osztály első félév végéig. Mint fogalmaztak, most hetedik osztályba lépnek azok a gyerekek, akiknek a szüleivel a megállapodást először megkötötték. Egy érintett édesanya szerint a gyermekek nem kényszerként élik meg mindezt, mert látták, más gyerekek mire használják a telefonokat iskolaidőben, szünetek és akár órák alatt is – derül ki a beszámolóból.
Elmondása szerint azokban az intézményekben, ahol ezt a szabályt bevezették, megegyeztek a gyerekekkel, és megértették velük, hogy tanulási eszközként használni fogják a telefonokat, másra azonban nem. Hal Melinda szakpszichológus kiemelte: az okostelefonok használata rontja a mentális egészséget, az életminőséget, ami ellen tenni kell. „Káros hatással vannak az idegrendszerre, és legfőképpen a fejlődő idegrendszerre, ezért célozzuk ezzel a korlátozással éppen a gyerekeket” – fogalmazott.
Majd azzal folytatta: „Azt gondoljuk, hogy a gyereknek joga van ahhoz, hogy biztonságban, és nyugalomban a tanulásra koncentrálva lehessen az iskolai intézményben”. Állítása szerint az életminőséget próbálják javítani ezzel, és „egy jó nagy felkiáltójelet” tesznek az okoseszközök használata mellé minden korosztály számára. Simicskó István, a KDNP frakcióvezetője megjegyezte: a tanárok is hatékonyabban tudják az oktató- és nevelőmunkát elvégezni, ha megfelelő figyelmet és koncentrációt kapnak a diákoktól.
Mindemellett arról is beszámoltunk, hogy Nyitrai Zsolt, Orbán Viktor főtanácsadója közölte: az iskolákban több mint 3000, 1-es típusú cukorbetegséggel élő gyermek kezdte meg a tanulmányait. Ők pedig az igazgatók döntése alapján továbbra is maguknál tarthatják a mobiltelefonjaikat az iskolai idő alatt. Ezáltal értesülhetnek azokról az adatokról, amelyeket a szöveti cukormérő eszközök (szenzorok) továbbítanak az okoseszközökre. Egyúttal kiemelte: a szülőnek jeleznie kell az iskola igazgatója felé, hogy a gyermek 1-es típusú cukorbeteg, s ezt a gyermeknek orvosi papírokkal igazolnia is kell.