Szépen jönnek fel a hibridek Európában, a dízelautók bánhatják az átalakulást
Váratlan fordulat következett be az újautók piacán Európában.
Először fordult elő az európai újautó-piac történetében, hogy a dízelmotoros autók részesedése nem éri el a 20 százalékot. Ez 2021 harmadik negyedévének nagy változása az Európai Autógyártók Szövetsége adatai szerint, ráadásul a dízeleket már a hibridek is megelőzték – számolt be a Napi.hu.
A legfrissebb adatok szerint július és szeptember vége között csaknem 2,2 millió új autó került forgalomba az Európai Unióban, ami 20 százalékos éves visszaesést jelent. A visszaesésében az ellátási láncok küszködésének és az autógyárak termeléscsökkentését vagy teljes leállását okozó chiphiánynak is szerepe van.
Szeptemberben ráadásul mindössze 718 ezer autót sikerült eladni, ami éves szinten 23 százalékos csökkenést jelent, és 1995 óta a legrosszabb teljesítmény a hónapban. Az eladások azonban pluszban vannak, ha az év első kilenc hónapjának adatait nézzük, hisze, 7,5 millió autó talált gazdára, ami 7 százalékkal magasabb, mint egy évvel ezelőtt, amikor a járvány miatt visszaesés volt tapasztalható a piacon.
Ami jól látható még a harmadik negyedéves adatokból, hogy jelentősen csökkent a benzines és dízeles autók részesedése: előbbiekből 855 ezer, az utóbbiakból 381 ezer került forgalomba, ami 35 és 50 százalékos visszaesésnek felel meg. A benzines autók részesedése ezzel a tavalyi 48 után 40 százalék alá esett, míg a dízelesek 28 százalékról 20-ra. Az elektromos autók így a teljes piac tizedét adják, a hibridek részesedése pedig meghaladja a 20 százalékot – írja a lap.
A magyar piacon is látványos a hibridek térnyerése, hiszen a harmadik negyedévben a 30 ezer eladott új autóból közel 12 ezer hibrid volt, piaci részesedésük így 39 százalékra emelkedett, megelőzve a benzines autókat, melyek 38 százalékra estek vissza.